کد خبر: تکلیف-وزارت-نفت-برای-استفاده-از-بخش-خصو
۱۱ اسفند ۱۳۹۹، ۱۹:۳۷

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری سلامت به نقل از خانه ملت، نمایندگان در نشست علنی نوبت دوم امروز (دوشنبه، 11اسفندماه) مجلس شورای اسلامی با الحاق یک بند به تبصره 5 درباره ضرورت توجه به برداشت از میادین نفتی مشترک با کشورهای همسایه با 108 رأی موافق، 68 رأی مخالف و 9 رأی ممتنع از 206 نماینده حاضر در صحن علنی موافقت کردند.

براساس این بند پیشنهادی وزارت نفت از طریق بخش های خصوصی، تعاونی و نهادهای عمومی غیردولتی مکلف است در طرح های توسعه ای ابتدائا با اولویت میادین مشترک نفتی به نحوی عمل نماید که فرصت های بهره برداری به نفع جمهوری اسلامی کاملا و به موقع صیانت شود و هرگونه تاخیر در اجرا یا اجرای ناقص این حکم به تناسب تخلف و جرم محسوب می شود که در مراجع قانونی و ذی صلاح قابل رسیدگی است.

براساس این گزارش علی خضریان در توضیح پیشنهاد خود، یادآور شد: تولید و توسعه از میادین مشترک نفتی و گازی با کشورهای همسایه یکی از راهبردهای اساسی جمهوری اسلامی ایران در عرصه انرژی است و متاسفانه کشورهای همسایه از فقدان ساز وکار مشخص تولید از میادین مشترک سوءاستفاده کرده و با شتاب بخشیدن به تولید منابع نفتی و گازی ما را به یغما می برند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: آقای بیژن زنگنه علیرغم وجود برنامه های قبلی و مصوب آن وزارتخانه با بی توجهی مهاجرت منابع خدادادی کشور به سوی کشورهای همسایه را نظاره می کند.

سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با گذشت 7 سال از وزارت آقای زنگنه با وجود برنامه مربوط به برداشت منابع از میادین فرزاد A و B و فاز 11 پارس جنوبی نه تنها اقدام موثری جهت توسعه و تولید از این میادین انجام نگرفته بلکه قراردادها و توافق نامه های منعقد شده با پیمانکاران داخلی نیز فسخ شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha