کد خبر: تکذیب-ادعای-ساخت-داروی-قطعی-کرونا
۱۷ آبان ۱۳۹۹، ۸:۱۴

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت به نقل از  وبدا، دکتر قباد محمدی معاون غذا و دارو دانشگاه علوم‌پزشکی و خدمات بهداشتی‌،‌درمانی کرمانشاه با ذکر این مطلب، گفت:خبری در یکی از خبرگزاری ها و به دنبال آن در فضای مجازی و رسانه ها منتشر گردیده و در آن به نقل از اینجانب برای داروی MAB98 از عنوان داروی قطعی کرونا استفاده شده که چنین موضوعی به هیچ وجه صحت ندارد.

وی افزود: داروی مذکور که دکتر مصطفایی و همکاران بر روی آن کار کرده و آزمایش بالینی را نیز انجام داده است، در درمان بیماری کرونا کمک کننده بوده ولی درمان قطعی کرونا محسوب نمی شود.

وی تاکید کرد: متاسفانه خبرگزاری مذکور به نقل از اینجانب از عنوان داروی قطعی استفاده کرده است که چنین چیزی از طرف بنده عنوان نشده است. همچنین برای صدور مجوز تولید و تجویز  این دارو، مدارک لازم به سازمان غذا و دارو ارسال شده و احتمالا پس از ارزیابی ظرف دو هفته آینده مجوز آن صادر شود. همچنین برای داروهای گیاهی دیگر نیز که کمک کننده در درمان این بیماری هستند از جمله سه تا جهار داروی دیگر در سازمان غذا و دارو مجوز صادر شده است و این دارو نیز در نوبت ارزیابی و طرح در کمیسیون مربوطه در سازمان غذا و دارو است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha