کد خبر: تولید-۶-۸-میلیون-تن-محصولات-کشاورزی-در-آ
۱۴ فروردین ۱۴۰۰، ۱۰:۱۰

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور؛ محمدمهدی شهریاری گفت: در بخش کشاورزی سالانه تولید ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار تن محصولات بخش کشاورزی موجب شده تا این منطقه یکی از قطب های مهم این بخش در کشور باشد.

وی با اشاره به  توانمندی های بخش کشاورزی آذربایجان غربی اظهار کرد: سطح زیر کشت محصولات زراعی ۷۰۰ هزار هکتار بوده که ۲.۳ درصد اراضی کشور را شامل می شود.

وی اضافه کرد: سال ۱۳۹۹، چهار میلیون و ۷۰۰ هزارتن محصولات زراعی در استان تولید شده که در تولید بسیاری از محصولات زراعی کشاورزی، رتبه های برتر کشور مربوط به استان است.

شهریاری گندم، جو، یونجه، چغندرقند را از مهمترین محصولات زراعی استان معرفی کرد و ادامه داد: هم اکنون ۱۰ درصد یونجه، ۳۳ درصد چغندرقند و ۶ درصد از گندم کشور در استان آذربایجان غربی تولید و روانه بازار مصرف می شود.

وی با بیان اینکه استان با ۱۱۵ هزار هکتار سطح زیر کشت محصولات باغی چهار درصد از تولید این بخش کشور را به خود اختصاص داده است، اضافه کرد: سالانه استان با تولید بیش از ۱.۵ میلیون تن محصولات باغی سهم مهمی در این بخش را عهده دار است.

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به اینکه این استان در تولید سیب درختی با برداشت سالانه ۱.۲ میلیون تن پیشتاز کشور است، گفت: این استان در تولید انگور با سهم پنج درصدی از تولیدات کشور در ردیف ۱۰ استان برتر قرار دارد.

شهریاری میوه های هسته دار مثل زردآلو، هلو و گیلاس را مهمترین محصولات باغی استان معرفی کرد و گفت: در سه سال اخیر گام های خوبی در زمینه صادرات محصولات کشاورزی به خصوص تولیدات باغی در بخش سیب درختی را شاهد هستیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha