کد خبر: تولید-کیت-بومی-تشخیص-سریع-موادمخدر-توس
۲۶ مهر ۱۴۰۰، ۲۰:۴۴
تولید کیت بومی تشخیص سریع موادمخدر توسط پلیس ایران
به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت، سردار مجید کریمی رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر ناجا با بیان راه اندازی آزمایشگاه مجهز این یگان انتظامی برای تحقیق و پژوهش بر روی موادمخدر، اظهار کرد: در حال حاضر آنالیز و تجزیه و تحلیل موادمخدر پلیس در این آزمایشگاه در حال انجام است و وظیفه آنالیز و مواد مکشوفه مخدر در کشور بر عهده پژوهشگران آزمایشگاه پلیس مبارزه با موادمخدر قرار دارد.
وی با بیان اینکه این آزمایشگاه به تسریع در تجزیه و تحلیل پرونده‌های کشفیات پلیس کمک می‌کند، گفت: پروفایل بندی مواد مکشوفه، شناسایی محل تولید موادمخدر و تشخیص محتویات موادمخدر از اقدامات دیگری است که در این آزمایشگاه مورد بررسی قرار می‌گیرد.
رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر ناجا با بیان اینکه یکی از تاکیدات فرمانده ناجا کشف علمی جرم و توجه به آن است، تصریح کرد: راه اندازی آزمایشگاه پلیس مبارزه با موادمخدر یکی از پروژه‌هایی است که از گذشته راه اندازی شده و در حال توسعه و تکمیل آن هستیم.
وی با بیان اینکه فعالیت‌های انجام شده در این آزمایشگاه به حوزه تحقیق، پژوهش و همچنین به رسیدگی پرونده‌ها توسط دستگاه قضایی کمک می‌کند، گفت: در تیرماه امسال از کیت تشخیص سریع موادمخدر رونمایی شد، از مزیت‌های شاخص این کیت شناسایی سریع و بدون اتلاف وقت مواد مخدر در صحنه جرم است.
سردار کریمی با اشاره به اینکه کیت تشخیص سریع موادمخدر با کمک یکی از شرکت‌های دانش بنیان تولید شده است، بیان کرد: در هفته ناجا امسال از خط تولید صنعتی این کیت رونمایی شد، لذا صفر تا صد تولید این کیت تولید داخل و بومی است و با یک دهم قیمت نمونه‌های خارجی تولید شده و قیمتش بسیار کمتر از نمونه‌های خارجی است.
تولید کیت بومی تشخیص سریع موادمخدر توسط پلیس ایران +تصاویر
وی با بیان اینکه حدود ۱۶ نوع از انواع مواد مخدر توسط این کیت تشخیص داده می‌شود، گفت: با توجه به یکسری آزمایشگاه‌های تخصصی از روی تغییر رنگ موادمخدر تشخیص اولیه صورت می‌گیرد که ماده مذکور چه نوع ماده‌ای است.
به گفته رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر ناجا در تمامی استان‌های کشور آزمایشگاه‌های پلیس مبارزه با موادمخدر راه اندازی شده است.
منبع:باشگاه خبرنگاران جوان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha