کد خبر: تولید-ملت-بلون-در-اولویت-قرار-گرفته-است
۵ آبان ۱۳۹۹، ۱۲:۴۱

به گزارش  گروه اقتصاد سلامتی خبرگزاری سلامت به نقل از شاتا، علیرضا هادی در کارگروه سرمایه گذاری معاونت طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: این محصول از صنایع میان‌دستی در صنعت نساجی محسوب می‌شود که از یک لایه الیاف کوتاه، با قرارگیری به ‌صورت جهت‌دار یا تصادفی، تشکیل شده و با توجه به نحوه قرارگیری و اتصال الیاف، مهمترین خاصیت این محصول، فیلتر کردن ذرات (فیلتراسیون) است.

وی افزود: کاربرد این محصول در مواد اولیه تولید ماسک، فیلترهای صنعتی، برخی محصولات بهداشتی نظیر پوشک بچه می باشد.

هادی توضیح داد: عمده مواد اولیه مورد استفاده در این محصول، گرانول پلی‌پروپیلن است که این ماده وارداتی بوده و در داخل تولید نمی‌شود.

مدیرکل دفتر سرمایه گذاری و امور طرح ها گفت: برآورد عمده نیاز سالانه در بخش ماسک، حدود 2200 تن، در بخش بهداشتی(پوشک و پد)، حدود 16000 تن و در مجموع معادل 18200 تن برآورد می‌شود.

هادی افزود: سالانه حدود 2000 تن، توسط شرکت‌های بافتینه و بهپود یزد تولید می باشد که با این حجم از تولید ، برآورد کمبود تولید داخلی حدود 16,200 تن می باشد

وی اضافه کرد: طرح‌های دردست اجرا (با پیشرفت فیزیکی بالای 50 درصد): 8 طرح با ظرفیت سالانه حدود 14000 تن می باشد

مدیرکل دفتر سرمایه گذاری و امور طرح ها افزود: 27 طرح نیز با ظرفیت حدود 55,000 تن جواز تاسیس گرفته اند و عمده این جواز ها مربوط به سال 99 می باشد

وی تاکید کرد: درصورت تکمیل و راه‌اندازی طرح‌های نیمه‌تمام امکان رفع نیاز کشور به این محصول وجود خواهد داشت لذا آن را در اولویت های وزارتخانه قرار داده ایم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha