کد خبر: تولیدروزانه-۲۰۰-هزار-عددماسک-در-کرمان
۱۲ مرداد ۱۳۹۹، ۱۱:۴۴

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از  پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت کشور، دکتر محمدجواد فدائی درحاشیه جلسه  ستاد استانی مقابله با بیماری کرونا ویروس با ذکر این نکته که استان کرمان هنوز در مرحله پیک بیماری قرار دارد و به حالت نزولی نرسیده است، افزود: نظارت‌‌ها باید قوی تر دنبال شود به ویژه گشت بهداشتی کووید ۱۹ که مسئولیت تعطیلی تجمع ها را به عهده دارد، باید فعال تر عمل کند.

وی ادامه داد: تجمع ها کماکان ممنوع است و تاکید ستاد ملی نیز بر برخورد با متخلفان و ارائه گزارش آماری در این خصوص است.

فدائی به اهم مصوبات ستاد ملی کرونا و برگزاری آزمون سراسری اشاره داشت و گفت: در حوزه های امتحانی نمایندگانی از دانشگاه علوم پزشکی حضور خواهند داشت و بر اجرای ضوابط بهداشتی نظارت دقیق را انجام میدهند تا خانواده ها مطمئن باشند که حداقل در محل امتحان ضوابط رعایت می شود.

استاندار کرمان اضافه کرد: مراسم عزاداری محرم نیز طبق دستورالعمل های ابلاغی از ستاد ملی کرونا در استانها برگزار میشوند و تاکید رئیس جمهور نیز به سخنان حکیمانه رهبر معظم انقلاب است که دستورات کارشناسان پزشکی و بهداشتی مورد تبعیت قرار بگیرد.

وی ابراز داشت: در عزاداری محرم امسال، متولیان امر وظیفه جدیدی به عهده دارند و آن تضمین سلامت عزاداران است.

استاندار کرمان همچنین به گزارش رئیس سازمان صمت استان در خصوص تولید ماسک و تامین پارچه مورد نیاز برای واحدهای تولیدی اشاره کرد و گفت: ۵۵ واحد تولید ماسک در سامانه سازمان صمت ثبت نام کرده اند که ۳۷۰ هزار متر پارچه مورد نیاز آنها تامین شده و با نرخ یک هزار و ۵۰۰ تومان توزیع میشوند و واحدهایی نیز که خارج از سامانه پارچه ماسک تهیه میکنند نرخ فروش یک هزار و ۸۰۰ تومان را دارند.

وی افزود: سایر ماسکها نیز براساس فاکتور خرید به اضافه متوسط سود ۱۰ تا ۲۰ درصد تعیین شده و کنترل و نظارت بر قیمتها صورت میگیرد.

فدائی با اشاره به گفته رئیس سازمان صمت کرمان مبنی بر ظرفیت تولید روزانه ۲۰۰ هزار عدد ماسک در حوزه های مختلف بسیج، سمن ها و واحدهای صنعتی ادامه داد: با اقدامات صورت گرفته اولا کمبود ماسک در استان نداریم و به اندازه نیاز ماسک پارچه ای در حال تولید است، ضمن اینکه دانشگاه علوم پزشکی بررسی و برآوردی از نیاز ماسک استان خواهد داشت تا در صورت لزوم برای تولید آن برنامه ریزی شود.

فدائی فعالیت گروه های نظارتی را مهمترین مسئله در مقابله با بیماری و رعایت پروتکل‌های بهداشتی دانست و گفت: کمبود نیرو و امکانات در این زمینه به هیچ وجه قابل قبول نیست و همه دستگاه ها باید یاریگر هم باشند.

وی تصریح کرد: مهمترین مشکل ما تجمع ها و اجتماعات است و هر دستگاهی همکاری نداشته باشد کتبی توبیخ میشود، سلامت مردم تعارف و شوخی ندارد.

** مهدی حسینی نژاد رئیس سازمان صمت شمال استان کرمان بیان کرد: ۵۵ واحد تولیدی در سامانه مربوطه ثبت نام کردند که ۳۷۰ هزار متر پارچه از طریق بسیج اصناف برای آنها تامین شده و در حال توزیع بین واحدها است.

وی افزود: تامین پارچه ادامه دارد و براساس سهمیه بندی انجام شده تخصیص داده میشود و علاوه بر یکسری مراکز تجهیزات پزشکی طی هماهنگی با شهرداری مقرر شده که مکان هایی برای عرضه ماسک و نظارت بهتر داشته باشیم که با قیمت یک هزار و ۵۰۰ تومان به فروش برسند.

** غلامرضا نویدی مدیرکل بازرسی استانداری نیز به گزارش از روند فعالیت گروه های نظارتی پرداخت و گفت: در حال حاضر ۹۶۹ نفر بازرس در استان فعالیت دارند و در ماه باید به ۱۷۳ واحد سرکشی کنند.

وی بیان داشت: هفته اول مردادماه ۶ هزار و ۶۸۳ مورد بازرسی توسط گروه ها انجام شده که ۲ هزار و ۷۲۸ تذکر شفاهی، ۷۲۵ تذکر کتبی و ۹۱ فقره منجر به تعطیلی داشته ایم.

نویدی گفت: گشت ویژه بهداشتی کووید ۱۹ نیز در مردادماه ۶۱۷ مورد تذکر شفاهی، ۱۱۳ مورد تذکر کتبی و ۶۴ پلمب داشته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha