کد خبر: توقف-غربالگری-پیشرفته-کروناویروس-در-ف
۲۱ شهریور ۱۳۹۹، ۱۳:۵۰
توقف غربالگری پیشرفته کروناویروس در فرودگاه‌های ایالات متحده
به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری سلامت به نقل از Yahoo، دولت آمریكا روز دوشنبه انجام غربالگری پیشرفته مسافران در پروازهای بین المللی ورودی را برای COVID-19 متوقف خواهد كرد. عملیات غربالگری از ژانویه، زمانی که اولین موارد بیماری از ووهان چین آغاز شد  در فرودگاه‌های منتخب برگزار می‌شود. از ماه مارس، پروازهای بین‌المللی ورودی از کشورهای منتخب با ریسک بالا، از جمله بسیاری از اروپا، چین، ایران و سایر مناطق، از طریق 15 فرودگاه تعیین شده در ایالات متحده انجام شده است.

فرودگاه‌های آمریکا دیگر غربالگری انجام نخواهند داد!

به گفته ارتباطات و منابع، از روز دوشنبه، پروازهای بین المللی دیگر به فرودگاه‌های منتخب برای اهداف غربالگری منتقل نخواهند شد و تمام غربالگری‌ها متوقف می‌شوند. کلیه غربالگری‌ها و تغییر مسیر پروازهای بین المللی منتخب دقیقاً در ساعت 12:01 صبح روز دوشنبه 14 سپتامبر متوقف می‌شوند. غربالگری کروناویروس در حال حاضر، مسافران هنگام ورود به ایالات متحده به سراغ غربالگران بهداشتی می‌روند که دمای بدن آن‌ها را اندازه گرفته و یک غربالگری بهداشتی اولیه را با سوالاتی در مورد علائم معمول COVID-19 انجام می‌دهند. پس از غربالگری سلامت، مسافران از طریق کنترل گذرنامه و گمرک اقدام می‌کنند. یکی از جنبه‎‌های غربالگری این است که مسافران اطلاعات تماس را ارائه می‌دهند، که می‌تواند برای انجام ردیابی تماس برای عفونت مورد استفاده قرار گیرد. بدون این اطلاعات، تماس با مسافران در پرواز که احتمالاً در معرض فرد آلوده به COVID-19 قرار گرفته امکان پذیر نخواهد بود.

توقف غربالگری فرودگاه‌های منتخب آمریکا موضوعی محرمانه است!

دستورات متوقف کردن عملیات غربالگری از کاخ سفید، با دستورات جدی برای محرمانه نگه داشتن اطلاعات تا زمان اعلام عمومی صادر شده است. در همین حال ، در پشت صحنه ، آژانس‌های مختلف و پیمانکاران  که در عملیات غربالگری فرودگاه شرکت دارند، با عصبانیت در تلاش‌اند تا برای تعطیل شدن روز دوشنبه آماده شوند. غربالگری پیشرفته فرودگاه آمریکا آژانس‌های مختلفی در بخش‌های غربالگری دخیل هستند، از جمله آن‌ها می‌توان به مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها، گمرک و حفاظت از مرزها و وزارت امنیت داخلی اشاره کرد. بیشترین غربالگری‌ها در فرودگاه‌ها توسط AMR، پیمانکار دالاس انجام می‌شود. کاخ سفید دستور متوقف کردن غربالگری پیشرفته فرودگاه برای مسافران بین المللی ورودی را در حالی می‌دهد که تعداد پرونده‌های ابتلا COVID-19 و شمار مرگ و میرها ناشی از آن افزایش یافته و کارشناسان نسبت به موج دوم احتمالی همه‌گیری در پاییز امسال هشدار می‌دهند. کاخ سفید، CDC، وزارت امنیت داخل ، گمرک و حفاظت از مرز و AMR بلافاصله به درخواست یاهو نیوز برای اظهار نظر پاسخ ندادند. یک مقام دولتی به یاهو نیوز گفت که اداره امنیت حمل و نقل، که به طور مستقیم در غربالگری‌ها نقش ندارد، در مورد تغییرات پیش رو جهت آگاهی از آن مطلع شده است.

تغییرات بعد از انتشار یک خبر!

چندی پس از اخبار اواخر ماه گذشته مبنی بر از بین بردن بیش از 100000 شغل توسط کارفرمایان و شرکت هواپیمایی عامل اصلی این کاهش‌ها است، این تغییرات رخ داد. این همچنین اولین باری نیست که کاخ سفید با مسئله غربالگری COVID-19 فرودگاه دست و پنجه نرم می‌کند. کمیته فرعی نظارت بر امور اقتصادی و مصرف کننده کاخ قبلاً کاخ سفید را به دلیل آن‌چه غربالگری سلامت مسافران بین المللی تلقی می‌کند، مورد انتقاد قرار داده و ابراز نگرانی کرده است که طرح توسعه این غربالگری‌ها برای مسافران داخلی، توصیه‌های علمی را به حاشیه می‌برد. در اواخر آوریل و اوایل ماه مه، کاخ سفید بر اساس پیشنهادی برای غربالگری مسافران هواپیمایی داخلی برای مشاهده علائم COVID-19، با CDC درگیر شد. ترامپ در تاریخ 28 آوریل گفت: ما همچنین در حال راه اندازی سیستمی هستیم که در آن آزمایشاتی انجام می‌دهیم و در حال کار با شرکت‌های هواپیمایی هستیم. در پایان، هیچ برنامه ملی برای غربالگری داخلی COVID-19 در فرودگاه‌های ایالات متحده اعلام نشده است.

مترجم: سید محمد معین حبیبی پاسدار

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha