کد خبر: توصیه-های-غذایی-طب-سنتی-برای-داشتن-مزاج
۱۷ آذر ۱۴۰۰، ۱۷:۵۰
توصیه های غذایی طب سنتی برای داشتن مزاجی متعادل در فصل سرما

مدیر طب ایرانی و مکمل دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: مصرف آبگوشت ، سوپ سبزیجات ، حلیم به منظور حفظ تعادل مزاج در فصل سرما توصیه می شود که می توان با استفاده از این غذاها که مزاج گرم و تر دارند به سمت تعادل مزاج حرکت کرد.

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت به نقل از وبدا،دکتر سید جواد مجتبوی  با اشاره به اینکه در فصل سرما، مزاج سرد غلبه دارد بخصوص در فصل پاییز مزاج به سمت سرد و خشکی حرکت می کند از همین رو استفاده از غذاهایی با مزاج گرم و تر پیشنهاد می شود، خاطر نشان کرد:  این در حالی است که در فصل زمستان به دلیل غلبه مزاج سرد و تر ، افراد باید با مصرف غذاهایی با طبع گرم و خشک تعادل مزاج خود را حفظ کنند.

وی افزود: در فصل پاییز به دلیل غلبه شرایط سرد و خشک، احتمال بروز آکنه و اگزمای شدیدتر در افرادی که نسبت به برخی مواد غذایی حساسیت دارند افزایش می یابد  از همین رو در این فصل باید از مصرف غذاهای حساسیت زا پرهیز کرد .

مدیر طب ایرانی و مکمل دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: در این فصول سرد سال بهتر است مصرف لبنیات به همراه دارچین مصرف شود؛ علاوه براین مصرف بادام درختی در تقویت سیستم ایمنی نقش مهمی دارد و می تواند در فصل زمستان به عنوان یک ماده مغذی در لیست غذا قرار بگیرد.

دکتر مجتبوی با بیان اینکه خواب کافی و مناسب و  نداشتن استرس بیجا نیز در حفظ سلامت سیستم ایمنی بدن موثر است، گفت: پوشیدن لباس های گرم و استفاده از بخور گرم نیز توصیه می شود تا بدن به سمت تعادل مزاج حرکت کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha