کد خبر: توسعه-همکاری-های-بین-المللی-دانشگاه-ای
۳ اسفند ۱۳۹۹، ۱۳:۱۰

به گزارش گروه بهداشت ودرمان خبرگزاری سلامت به نقل از  روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی ایران، نشست مشترک دانشگاه علوم پزشکی ایران و مجموعه پردیس گردشگری راه و سلامت با هدف توسعه همکاری های بین المللی به ویژه در کشور افغانستان،  برگزار شد.

دکتر جلیل کوهپایه زاده؛ رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران در این جلسه با تاکید براهمیت ایفای نقش دانشگاه دربخش اقتصاد سلامت گفت:  با نگاه ملی، باید از ظرفیت های موجود در دانشگاه علوم پزشکی ایران در راستای گسترش همکاری های بین المللی استفاده کنیم و برگزاری دوره های آموزش برای دانشجویان خارجی و گردشگری سلامت جزو اهداف استراتژیک دانشگاه است که باید توسعه یابد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران به پیشرفت های ایران در حوزه پزشکی اشاره کرد و افزود: با استفاده از پتانسیل های مراکز درمانی تحت پوشش دانشگاه می توانیم در حوزه توریسم درمانی و ایجاد کلینیک در کشور افغانستان با مجموعه پردیس راه و سلامت همکاری داشته باشیم.

 دکتر کوهپایه زاده بر استفاده از امکانات فضای مجازی در حوزه تله مدیسین (پزشکی از راه دور) را فرصتی برای استفاده از ظرفیت های اساتید برجسته و خلاق دانشگاه در رشته های توانبخشی، پیراپزشکی، مدیریت، پرستاری و مامایی، دارو سازی و دندان پزشکی، روانپزشکی و... دانست که باید از این ظرفیت در راستای توسعه همکاری های بین المللی استفاده شود.

وی تصریح کرد: درحوزه آموزش هم دانشگاه علوم پزشکی ایران آمادگی دارد تا دوره های کوتاه مدت را برای  دانشجویان کشور افغانستان بر حسب نیاز برگزار کند و در بخش اجرا و مدیریت آموزشی هم مشارکت داشته باشد.

در ادامه دکتر علی سلامت‌؛ رئیس هیئت مدیره مجموعه پردیس گردشگری راه و سلامت در گفتگو با خبرنگار دانشگاه اظهار کرد: ظرفیت دانشگاه علوم پزشکی ایران برای همکاری بسیار بالا است و با توجه به بیمارستان‌های تحت پوشش این دانشگاه، طیف های متنوعی برای جذب بیماران خارجی وجود دارد.

او آینده این تعامل را بسیار مثبت برشمرد و افزود: آمادگی داریم تا با دانشگاه علوم پزشکی ایران در زمینه جذب توریسم سلامت و دریافت خدمات آموزشی مشارکت کنیم.

در پایان این نشست مقرر شد تا با هماهنگی دکتر قنبری؛ مدیر اداره پرستاری و مامایی دانشگاه، تفاهم نامه همکاری با مجموعه پردیس گردشگری راه و سلامت در حوزه آموزش بین المللی، توریسم سلامت و ارائه خدمات درمانی تنظیم شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha