کد خبر: توسعه-مراکز-درمانی-و-توانبخشی-یکی-از-او
۱۷ تیر ۱۳۹۹، ۱۳:۳۷
توسعه مراکز درمانی و توانبخشی یکی از اولویت های  هلال احمر

به گزارش  گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان کرمان؛ رضا فلاح با اشاره به اینکه سال گذشته روزانه  بیش از 650 نفر از خدمات مراکز درمانی و توانبخشی این جمعیت بهره مند شدند، افزود: توسعه مراکز درمانی و توانبخشی یکی از الویت های جمعیت هلال احمر است.

وی با اشاره به راه اندازی مرکز جراحی محدود دندانپزشکی تحت بیهوشی ویژه افراد معلول ذهنی خاطرنشان کرد: این مرکز با استفاده از پزشکان و دندانپزشکان با تجربه و متخصص، خدمات درمانی مربوط به دهان، فک و صورت را به افراد دارای معلولیت ذهنی ارائه می دهد.

وی تصریح کرد: در بخش بهداشت، درمان و توانبخشی با استفاده از ظرفیت های خالی کلینیک و درمانگاه ها، شرایطی ایجاد کردیم که قیمت تمام شده خدمات برای بیماران کاهش یابد.

گره اساسی استان در حوزه توانبخشی و درمان؛ در مناطق محروم است

مدیرکل بهزیستی استان در حاشیه بازدید از مرکز جامع بهداشتی، درمان و توانبخشی شهید مغفوری و کلینیک تخصصی دندانپزشکی جمعیت هلال احمر گفت: گره اساسی استان در حوزه توانبخشی و درمان؛ در مناطق محروم است.

عباس صادق زاده مدیرکل بهزیستی استان در حاشیه بازدید از مرکز جامع بهداشت، درمان و توانبخشی و کلینیک تخصصی دندانپزشکی جمعیت هلال احمر کرمان بیان کرد: امروز بسیار خوشحال شدم که چنین مجموعه بی نظیر و کامل در سطح استان، در جمعیت هلال احمر کرمان مشاهده کردم.

وی با اشاره به اینکه سازمان بهزیستی به عنوان دستگاهی که نیازمند دریافت خدمات درمانی و توانبخشی برای مددجویانش است، افزود: وقتی مجموعه وسیعی از خدمات، امکانات و تجهیزات تکمیلی در یک مکان داشته باشیم باید با هدف پرهیز از موازی کاری و کاهش هزینه ها، از آن ظرفیت استفاده کنیم.

وی خاطرنشان کرد: هر راهی که خدمت درست، تخصصی، صحیح به بیماران ارائه می دهد باعث می شود ما را به رسالت و هدف مان نزدیک تر کند.

مدیرکل بهزیستی استان کرمان با اشاره به اینکه گره اساسی استان در حوزه توانبخشی و کلینیکی در مناطق محروم است، افزود: باید امکانات و اعتبارات به صورت متمرکز برای راه اندازی کلینیک های درمانی و  توانبخشی در مناطق کم برخوردار در مناطق جنوب و شرق استان در نظر گرفته شود.

وی با بیان اینکه تجمیع امکانات بهزیستی و هلال احمر می تواند شرایط را برای ارائه خدمات گسترده و در دسترس فراهم کند،  اظهار داشت: بهزیستی در قالب تفاهم نامه برای واگذاری فضای فیزیکی و تجهیزات موجود به منظور راه اندازی کلینیک های توانبخشی در مناطق محروم و کمتر برخوردار آماده همکاری است .

لازم به ذکر است مدیرکل و معاون توانبخشی بهزیستی استان از کارگاه های تولید پروتز و اندام های مصنوعی فوقانی و تحتانی بازدید و در هر بخش با توضیحات کارشناسان با روند تولید و تهیه محصولات درمانی و توانبخشی آشنا شدند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha