کد خبر: توسعه-صنایع-دستی-اصفهان-نیازمند-کنترل
۱۱ مرداد ۱۳۹۹، ۱۷:۴۶
توسعه صنایع دستی اصفهان نیازمند کنترل واردات است

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری سلامت به نقل از خانه ملت، حسین میرزایی  درباره وضعیت بازارصنایع دستی در اصفهان گفت: متاسفانه  بیماری کرونا نه تنها موجب شده که بازار اقتصادی صنایع دستی کشور ما دچار افت شود بلکه بسیاری از کشور ها نیز با معضلی که ما با آن روبه رو هستیم، مواجه شده اند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مدیریت نادرست  موجب شده است که  بحران کرونا آسیب های جدی در فضا های مختلف اقتصادی از جمله صنایع دستی که یک صنعت هنری و اقتصادی وارد کند.

وی ادامه داد: مشتریان صنایع دستی در گام نخست گردشگران خارجی هستندکه با عنایت به تاریخ کهن این مرزو بوم به جمهوری اسلامی ایران سفر می کنند اما مدیریت کرونا به سمتی پیش رفت که نوعی ترس در جامعه حاکم شده است زیرا نه تنها صنایع دستی بلکه صنعت گردشگری  را نیز  با تهدیدات جدی روبه رو کرده است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس تصریح کرد: کرونا ابعاد مختلف درمانی، بهداشتی، اقتصادی، دارد بنابراین نباید یک وزارتخانه به تنهایی به جای همه تصمیم بگیرد و این درحالی است که به غیراز وزارت بهداشت  ودرمان و وزارتخانه های دیگر نیز باید حق رای داشته باشند تا اینکه تصمیمی پخته و عاقلانه  در  زمینه بحران  در دستور کار قرار بگیرد.

میرزایی افزود: بدیهی است که زمانی که صنعت گردشگری حال خوبی نداشته باشد، بازار اقتصادی صنایع دستی نیز به تبعا آن سیر نزولی در پیش خواهد گرفت و این درحالی است که واردات صنایع دستی نیز تاثیر منفی در اقتصاد تولیدکنندگان صنایع دستی داشته است.

وی ادامه داد: با این اوصاف متاسفانه صنایع دستی رو به فروپاشی است بنابراین دولت باید با ورود قاطعانه اوضاع نامطلوب صنایع دستی را سامان دهی کند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه واردات صنایع دستی، تاثیر منفی در اقتصاد تولید کننده برجای گذاشته است یادآورشد: توسعه صنایع دستی اصفهان نیازمند جان گرفتن صنعت گردشگری و کنترل واردات صنایع دستی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha