کد خبر: توسعه-سلامت-در-فارس،-مرهون-همکاری-بین-ب
۸ آذر ۱۳۹۹، ۱۴:۱۵

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از  روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، دکتر «مهرزاد لطفی» که با همراهی تیم مدیریتی خود، هفته گذشته در سفر به تهران، نشست هایی با مسوولان ارشد وزرات بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سازمان برنامه و بودجه داشت، دستاوردهای این نشست ها را در رفع بخشی از چالش های حوزه سلامت استان، مثبت ارزیابی کرد.

او با اشاره به این سفر سه روزه با هدف پیگیری اولویت های سلامت فارس، گفت: با توجه به همراهی مسوولان ارشد استان با مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز، به ویژه استاندار و اعضای مجمع نمایندگان استان فارس در مجلس شورای اسلامی، در این سفر به دستاوردهای خوبی دست یافتیم.

رئیس دانشگاه  علوم پزشکی شیراز دیدار با معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه، معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت، معاون درمان وزارت بهداشت، اعضای مجمع نمایندگان استان فارس و جمعی از مدیران ارشد دو مجموعه وزارت بهداشت و سازمان برنامه و بودجه را از برنامه های مهم این سفر برشمرد و ادامه داد: مجموعه سلامت به دلیل ماهیت ویژه خدماتی که به عموم مردم جامعه ارائه می دهد، همواره با چالش مواجه بوده و به ویژه در ماه های اخیر، بحران کروناویروس و لزوم اختصاص بخش عمده ای از خدمات حوزه سلامت به رفع این بحران، به این چالش ها دامن زده است.

دکتر لطفی تقویت زیرساخت های موجود در حوزه بهداشت و درمان فارس را یک اولویت مهم خواند که با مشارکت مسوولان کشور و همدلی موجود در استان و نگاه ویژه ای که استاندار، امام جمعه شیراز، نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی، روسای ادارات و دیگر مسوولان به این حوزه داشته اند، تاکنون این امر به نحو موفقی پیگیری شده است.

او ابراز امیدواری کرد ثمره این همدلی ها، شیرینی کام مردم استان از توسعه خدمات سلامت و افزایش دسترسی عمومی به امکانات و تجهیزات این حوزه باشد.

از جمله دستاوردهای این سفر سه روزه می توان به پیگیری وصول بخشی از اعتبارات دانشگاه از سازمان برنامه و بودجه با همکاری استاندار فارس و اعضای مجمع نمایندگان استان، پیگیری ردیف های استخدامی، تقویت اعتبارات دانشگاه در لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ و تنظیم تفاهمنامه ای با هدف تجهیز بیمارستان نمازی به دستگاه پیشرفته توموتراپی اشاره کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha