کد خبر: توسعه-روابط-فرهنگی-و-ورزشی-بین-ایران-و-ک
۴ تیر ۱۳۹۹، ۲۰:۲۲
توسعه روابط فرهنگی و ورزشی بین ایران و کنیا

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری سلامت به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، متیو موانگی، رییس فدراسیون ورزش زورخانه‌ای کنیا با حضور در رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در نایروبی با مرتضی شاپوری، سرپرست رایزنی فرهنگی کشورمان دیدار و گفت‌وگو کرد.

وی با اشاره به ریشه فرهنگی ایرانی این رشته ورزشی، آمادگی رایزنی فرهنگی ایران جهت پیگیری توسعه روابط فرهنگی و ورزشی بین دو کشور اعلام کرد.

متیو موانگی نیز در این دیدار با اشاره به سفر و حضور خود در جمهوری اسلامی ایران، درخواست‌های خود را جهت گسترش هر چه بیشتر این رشته در کنیا مطرح کرد و مقرر شد موارد مذکور طی نامه‌ای به صورت رسمی به رایزنی فرهنگی کشورمان ارسال شود تا پیگیری‌های لازم نیز در این خصوص به عمل آید.

در این دیدار، 4 تن از ورزشکاران برگزیده کنیایی در رشته زورخانه نیز او را همراهی می‌کردند. این ورزشکاران خود را برای حضور در مسابقات آنلاین بین‌المللی این رشته که در ماه جولای برگزار خواهد شد، آماده می‌کنند.

در این برنامه طی دو روز، امکانات لازم برای برقراری ارتباط آنلاین با مربیان ایرانی در فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای کشورمان، برای تمرین و آموزش ورزشکاران کنیایی انجام شد.

گفتنی است؛ ورزش زورخانه‌ای در نشستی در نوامبر 2010 در کنیا، به عنوان میراث فکری انسان‌ها توسط جمهوری اسلامی در یونسکو ثبت شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha