کد خبر: توزیع-۸۰۰-دستگاه-اکسیژن-ساز-در-۱۸-استان
۲۷ تیر ۱۴۰۰، ۱۵:۵۲
توزیع ۸۰۰ دستگاه اکسیژن ساز در ۱۸ استان کشور

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت؛ وحید قبادی دانا معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت:۵۱هزار معلول توسط موسسات نگهداری می‌شوند که ماهانه ۲میلیون تومان به این افراد کمک می‌شود، همزمان ۵۵هزار معلول ضایعه نخاعی و وابسته به بستر نیز داریم.

قبادی دانا مطرح کرد: در ابتدای شیوع کرونا در ووهان چین موضوع قرنطینه آغاز شد و باعث شد میزان بروز و شیوع بیماری کرونا در این شهر به حداقل برسد.

وی افزود: با تولید واکسن اقدامات خوبی صورت گرفته است، بیش از ۹۵هزار دز واکسن تزریق شده که ۷۰ درصد از افراد تحت پوشش بهزیستی که دز اول را دریافت کردند دز دوم را نیز دریافت کرده اند.

قبادی دانا گفت: در۴ ماه اخیر ۹۱درصد کاهش ابتلا به کرونا داشتیم و افراد بالای ۶۰ سال نیز به صورت کلی واکسینه شده اند.

وی تاکید کرد: در دوره شیوع کرونا از دستگاه‌های غیر دولتی کمک گرفتیم که ۲۰۰ میلیارد تومان  جمع آوری شد.

قبادی دانا گفت: همچنین لیست کمک‌های صندوق جمعیت سازمان ملل متحد نیز منتشر شده است.

رئیس سازمان بهزیستی کشور افزود: ۸۰۰دستگاه اکسیژن ساز در ۱۸ استان توزیع شده است و ۲۰۰ دستگاه نیز پس از ترخیص از گمرک توزیع خواهد شد این دستگاه‌ها بین۷۴۳ مرکز شبانه روزی توزیع می‌شوند.

وی بیان کرد: حدود ۱۱میلیارد تومان هزینه خرید هزار دستگاه اکسیژن ساز بود که به بهزیستی اهدا شده و بهزیستی نیز آنها را تامین کرده است.

وی ضمن گرامی داشت یاد و خاطر شهدا و تشکر از رسانه و همچنین تمامی ارگان‌ها و نهاد‌هایی که در کنار بهزیستی بوده اند، گفت: امیدواریم شاهد امضاء و ابلاغ سند ملی سالمندی در کشور باشیم، همچنین این سند بتواند شرایط بهتری را برای سالمندان رقم بزند.

قبادی دانا بیان کرد: از ۲۱هزار پرسنل بهزیستی و ۲۰هزار مددیار سپاسگزارم؛ در برخی کشور‌ها از ترس کرونا سالمندان رها شده اند، ما افتخار می‌کنیم که حتی یک سالمند هم پشت درب بیمارستان رها نشد./

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha