کد خبر: توزیع-واکسن-آنفلونزا-به-تعداد-محدود-در
۱۸ آذر ۱۳۹۹، ۹:۵۲
توزیع واکسن آنفلونزا به تعداد محدود در اصفهان!

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت در اصفهان، آرش نجیمی بیان داشت: در حال حاضر واکسن آنفلونزا در دو داروخانه آموزشی امام سجاد (ع) و شهید منتظری اصفهان با ارایه نسخه پزشک و فقط برای افراد دارای بیماری زمینه‌ای توزیع می‌شود.

وی قیمت مصوب واکسن را ۱۹۲ هزار تومان عنوان کرد و افزود: در صورتی‌که افراد دارای شرایط مذکور نیستند برای دریافت واکسن آنفلونزا مراجعه نکنند.

نجیمی ادامه داد: واکسن آنفلوآنزا در مرحله نخست در مهر سال جاری در اختیار معاونت بهداشتی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور قرار گرفت تا بصورت رایگان به زنان باردار، بیماران خاص، سخت درمان، مزمن و کادر درمان تلقیح شود و در مرحله بعد این واکسن بین برخی از داروخانه‌های منتخب توزیع شد.

گفتنی است، به گفته پزشکان، استفاده از این واکسن برای همه مردم ضرورت ندارد و امسال با توجه به رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی، استفاده همگانی از ماسک و شست و شوی مدوام دست‌ها احتمال شیوع آنفلوآنزا کمتر است.

تب و لرز، درد عضلانی، درد مفاصل، سردرد، خستگی، سرفه، درد گلو، آب‌ریزش از بینی یا گرفتگی بینی، تهوع، استفراغ و اسهال در عده‌ای از بیماران از علایم آنفلوانزا است و بعضی از علائم ممکن است بیش از یک هفته طول بکشد.

افراد سالمند بالای ۶۵ سال، زنان باردار، افراد دارای بیماری زمینه‌ای مزمن، کودکانی که به مدت طولانی تحت درمان با آسپیرین قرار دارند و کسانی که داروی ضعیف کننده ایمنی یا کورتیکواستروئید مصرف می‌کنند بیش از سایر افراد در معرض ابتلا به آنفلوآنزا قرار دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha