کد خبر: توزیع-قطره-چکانی-واکسن-کرونا-برای-کادر
۲۳ فروردین ۱۴۰۰، ۱۹:۱۶

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت به نقل از روابط عمومی سازمان نظام پرستاری،اسماعیل صفری نژاد با انتقاد از سوء مدیریت در حوزه کنترل بیماری کرونا و آزاد بودن سفرهای نوروزی افزود:  افزایش افسار گسیخته شمار مبتلایان و مراجعات به بیمارستانها و پیک چهارم کرونا در شرایطی در حال اوج گیری است که شاهد آسیب و خستگی مفرط جامعه پرستاری هستیم.

وی گفت: جامعه پرستاری بیش از یک سال است که به صورت شبانه روزی با بحران کرونا رو به روست. در این راه ۸۰ هزار پرستار به این بیماری دچار و شماری از بهترین نیروهای خود را از دست داده است و بار کاری سنگینی را با پذیرش بیش از ظرفیت بیمارستانها تحمل کرده است.

عضو شورای عالی نظام پرستاری درباره تبدیل وضعیت پرستاران قراردادی و جذب نیروی جدید گفت: در شرایط حاضر شاهد آن هستیم که صرفا با سیاست تمدید طرح پرستاران، اقدام به جبران کمبود نیروی انسانی مورد نیاز می کنند که با شرایط حال حاضر بیمارستانها و مراجعات فزاینده بیماران و ابتلا پرستاران به بیماری؛ طبیعتا مشکل کمبود نیروی پرستار با این سیاست برطرف نخواهد شد.

عضو شورای عالی نظام پرستاری خاطرنشان کرد: از زحمات شبانه روزی کادر درمان که صادقانه و با مشکلات فراوان در حال ارائه خدمات درمانی به بیماران هستند تشکر و قدردانی می کنیم. همچنین از مردم درخواست داریم، تا با رعایت پروتکل های بهداشتی و رعایت فاصله گذاری اجتماعی به کنترل هر چه سریعتر پیک چهارم بیماری کرونا کمک کنند و قدری از بار کاری مراکز درمانی و پرستاران بکاهند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha