کد خبر: توزیع-بیش-از-۹-هزار-تن-کالای-اساسی-در-خر
۳ اسفند ۱۳۹۹، ۱۱:۰۷

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از  شاتا، عباس جرجانی در سیزدهمین جلسه کمیسیون تنظیم بازار استان خراسان جنوبی که با حضور معاونین سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان برگزار شد، افزود: از این میزان ۲ هزار و ۷۴۵ تن برنج، سه هزار و ۵۹۸ تن شکر، ۸۱۰ تن گوشت مرغ منجمد، ۲۲۹ تن گوشت گوساله منجمد و ۲ هزار و ۶۸ تن روغن خوراکی بوده است.

وی گفت: همچنین اکنون ۳۰۰ تن برنج، ۳۶۱ تن شکر و ۱۵۰ تن روغن در حال توزیع و ۹۵۸ تن شکر و ۳۰۰ تن روغن خوراکی در حال جذب است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی با اشاره به شیوع آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در واحدهای مرغداری استان بیان کرد: با حذف بیش از نصف گله‌های مرغ تخمگذار استان و کاهش توان تولید و از طرفی کشش قیمتی استان‌های همجوار شاهد کاهش عرضه این محصول در استان بودیم.

وی گفت: با همکاری سازمان جهاد کشاورزی و نظارت موثر بازرسان، تعریف شبکه توزیع و برخورد با برخی متخلفان، شرایط عرضه و توزیع نسبتا مناسب است.

جرجانی تصریح کرد: در این زمینه به منظور افزایش دسترسی و رفع دغدغه مردم در حوزه توزیع تخم مرغ با توجه به تصمیم کمیسیون تنظیم بازار استان، مراکز توزیع عمده تخم مرغ در مرکز استان با تایید سازمان جهاد کشاورزی و دامپزشکی افزایش یافت همچنین برای سایر شهرستان‌ها در مرکز هر شهرستان یک واحد توزیع عمده تخم مرغ تعیین شد.

وی افزود: در حال حاضر قیمت تخم مرغ به ازای هر کیلوگرم به واحد صنفی ۱۵ هزار و ۲۰۰ تومان و برای مصرف کننده نهایی ۱۶ هزار و ۹۰۰ تومان است.

وی در ارتباط با وضعیت روغن خوراکی اظهار داشت: علیرغم جذب سهمیه‌های مناسب با توجه به کاهش عرضه روغن توسط واحدهای تولیدی در ۲ ماه گذشته، خریدهای هیجانی مردم در روغن نباتی کماکان ادامه دارد.

جرجانی با بیان اینکه سایر اقلام برنج و حبوبات با ثبات نسبی قیمتی همراه بوده است تصریح کرد: در راستای رصد و کنترل بازار سطح استان، بازرسان سازمان با همکاری بسیج اصناف و همراهی سایر دستگاه‌های نظارتی طرح ویژه بازرسی و نظارت بر بازار کالا و خدمات نوروز ۱۴۰۰ را همزمان با سراسر کشور اجرا می‌کنند.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: مقدار مرغ مورد نیاز استان به مراکز اصلی ایجاد شده در شهرستان‌ها تحویل و توزیع بین واحدهای صنفی خرده فروشی با نظارت سازمان صمت انجام می‌شود.

وی بیان کرد: در حال حاضر قیمت گوشت مرغ عرضه مستقیم در میادین میوه و تره بار شهرداری ۲۰ هزار و ۲۳۰ تومان و مصرف کننده نهایی ۲۱ هزار و ۴۳۰ تومان به فروش می‌رسد، سود مجاز در نظر گرفته شده برای هر واحد صنفی طبق مصوبه کمیته تخصصی ذیل تنظیم بازار استان به ازای هر کیلوگرم ۱۲۰۰ تومان است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha