کد خبر: توانبخشی-دوباره-در-مرکز-فیزیوتراپی-بی
۲ مرداد ۱۳۹۹، ۱۷:۱۴
توانبخشی دوباره در مرکز فیزیوتراپی بیمارستان رضوی

به گزارش  گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از آستان‌نیوز، دکتر علی‌رضا محمودی قرائی، رئیس گروه ارتوپدی بیمارستان رضوی هم‌زمان با روز ملی فیزیوتراپی مصادف با دوم مردادماه ضمن تبریک به فیزیوتراپیست‌های فعال در مراکز درمانی عنوان کرد: رشته فیزیوتراپی و توانبخشی از مواردی است که کمک فراوانی به درمان بیماران با بیماری‌های ارتوپدی کرده و هم‌چنان در سایر رشته‌های تخصصی از جمله جراحی‌های ستون فقرات، نورلوژی و... کمک‌کننده است.

وی با بیان اینکه این رشته علاوه ‌بر بهبود کیفیت زندگی افراد، می‌تواند از ایجاد آسیب نیز پیشگیری کند افزود: در واقع، فیزیوتراپی را باید بخشی از سیستم توانبخشی دانست که نقش فراوانی در مراقبت‌های حاد دارد.

دکتر قرائی اضافه کرد: فیزیوتراپی در حفظ عملکردهای حرکتی، مدیریت بیماری‌های مزمن و آموزش به بیمار و مراقب او نیز مؤثر است. هم‌چنین به فرد کمک می‌کند تا توانایی‌هایش را افزایش دهد؛ به شخصی که بیماری پیش‌رونده‌ای مانند MS دارد کمک می‌کند تا توانایی‌هایش را حفظ کند و هم‌چنین در افرادی که میزانی از توانایی‌هایش را از دست داده است کمک می‌کند تا فعالیت‌ها و توانایی‌های جایگزین پیدا کند و آموزش‌های لازم را برای حفظ حداکثر استقلالش را ارائه می‌دهد.

وی با اشاره به وجود بخش‌های الکتروتراپی، تمرین‌درمانی یا مکانوتراپی و نیز آب‌درمانی یا هیدروتراپی در فیزیوتراپی بیمارستان رضوی بیان کرد: در مراکز درمانی، ارائه خدمات فیزیوتراپی به بیماران بستری بسیار ضروری است، بیمارستان رضوی نیز که یکی از بهترین و مجهزترین مراکز فیزیوتراپی استان خراسان رضوی است با بهره‌گیری از نیروی انسانی متخصص و کارآزموده شامل 7 فیزیوتراپیست خانم و آقا در دو شیفت کامل صبح و عصر طی چهار ماه نخست سال جاری و در ایام شیوع ویروس کرونا، در رشته‌های مختلف از جمله مشکلات ریوی و تنفسی بیش از 2 هزار خدمت را به بیماران سرپایی و حدود 2 هزار و 300 خدمت را به بیماران بستری در این بیمارستان فوق تخصصی ارائه کرده است.

این متخصص ارتوپدی اظهار کرد: مرکز فیزیوتراپی بیمارستان رضوی برای رفاه حال بیماران شامل دو بخش مجزای خانم و آقا است که هر بخش مجهز به سالن‌های الکتروتراپی و مکانوتراپی است و کابین‌های درمان دارای فضایی مطابق با استانداردهای جهانی و مجهز به زنگ احضار، تخت‌هایی با قابلیت تنظیم ارتفاع، حفاظ کنار تخت و کفپوش‌های ضربه‌گیر است که ضامن ایمنی بیماران است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha