کد خبر: توافق-طب-سنتی-و-مدرن-در-شیوه-های-پیشگیری
۸ شهریور ۱۴۰۰، ۱۰:۲۸
توافق طب سنتی و مدرن در شیوه های پیشگیری از ابتلا به کرونا

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت به نقل از روابط عمومی شهرداری کاشان،میرسیدمحمد مواظب در مراسم عزادای بانوان خانه تاریخی آل یاسین که با رعایت پروتکل های بهداشتی در این سرای سنتی برگزار شد، با اشاره به برخی شبهات مطرح شده در فضای مجازی برای زیرسوال بردن طرح واکسناسیون عمومی تصریح کرد: واکسن در طب سنتی هم تایید شده و بنیان گذار آن حکیم زکریای رازی است، زدن ماسک هم باعث جذب دی اکسید کربن هنگام بازدم نمی شود.

وی افزود: تزریق واکسن باعث تقویت سیستم ایمنی،کاهش عوارض ابتلا به کرونا و در نتیجه کاهش مرگ و میر افراد می شود. اما برخلاف نوع ایرانی آن که بهترین است، نوع اروپایی و آمریکایی آن با توجه به عوارض فراوان و مباحث بیولوژیکی (مطابق با نظر مقام معظم رهبری) مورد تایید نیست.

مواظب، با تاکید بر اینکه باید میزان بالای مراجعه به مراکز بیمارستانی و هزینه های هنگفت درمان بیماران را کاهش دهیم خاطرنشان کرد: در طب سنتی موضوع غذای بیمار خط مقدم یک تدبیر درمانی است و بعد از آن باید سراغ تجویز دارو رفت.

وی، انتخاب تغذیه مناسب برای حمایت از عضو درگیر بیماری در گام اول و تقویت سیستم ایمنی بدن در گام دوم را برای مقابله با کرونا برشمرد و تشریح کرد: کرونا در ریه تولید سردی و خشکی یا همان سودا می کند، پس برای پیشگیری و درمان باید از رژیم غذایی گرم و تر مثل دمنوش های گیاهی، نخود آب، انوع خورشت ها، پیاز، سیر و... استفاده کرد.

این پزشک طب سنتی، پرهیز از خوردنی های سرد مانند لبنیات را تاکید کرد و گفت: عسل درمانی هم از غذاهایی است که در قرآن به عنوان شفا از آن یاد شده و ترکیب آن با زنجبیل توانست بیش از ۶۰ بیمار مثبت کرونایی را در طی ماههای گذشته درمان کند.

وی، استفاده از غذاها و خوراکی هایی مثل شیربرنج، انواع خورشت ها، دمنوش ها، آب سیب و عسل، انگور و... را باعث تقویت عملکرد ریه ها دانست و تصریح کرد: غذاهای حاوی ویتامین  E و C مثل سمنو و سالاد جوانه ها در کنار آش های خاص سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند.

گفتنی است: مراسم پرفیض زیارت عاشورا ویژه بانوان با سخنرانی سرکار خانم رسول زاده، روایتگری زهرا چوپانیان و همکاری حوزه مقاومت بسیج حضرت نرجس (س)، پایگاه مقاومت بسیج حضرت فاطمه (س) و مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری کاشان، همچنین برپایی ایستگاه مهدحسینی با عنوان « مهربان ترین بابا» برای کودکان 3 تا 6 سال با ویژه برنامه‌های قصه‌گویی، خواندن نماز، نقاشی، مسابقه و شعرخوانی در خانه تاریخی آل یاسین برگزار شد و بسته‌هاي فرهنگي با موضوع آموزش شهروندي به اين كودكان اهدا شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha