کد خبر: تهیه-و-تامین-واکسن-اولویت-اصلی-برنامه-ه
۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۴:۱۵
تهیه و تامین واکسن اولویت اصلی برنامه های دولت است

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری سلامت به نقل از پایگاه اطلاع رسانی نهاد ریاست جمهوری،سرعت بخشیدن در تولید و واردات واکسن، تسریع در تخصیص اعتبار ارزی و ریالی از سوی بانک مرکزی، هماهنگی میان دستگاه های مختلف در داخل و نمایندگی های ایران در خارج از کشور برای تسهیل واردات و استفاده وزارت بهداشت و درمان از ظرفیت بخش خصوصی برای واردات واکسن از جمله موضوعات مورد بحث درخصوص تامین واکسن بود.

رئیس جمهور با تاکید بر اولویت تهیه و تامین واکسن در برنامه های دولت گفت: مقابله با کرونا در گرو دو اصل رعایت دستورالعمل ها و واکسیناسیون است. همانطور که رعایت دستورالعمل ها وظیفه همه اقشار مردم است، دولت نیز تامین و ساخت واکسن را به عنوان اصل اول همه فعالیت های خود تعیین کرده است.

دکتر روحانی ادامه داد: دولت با اختصاص ارز لازم مشکل تامین منابع را برای خرید و واردات واکسن، حل کرده است و از این نظر هیچ یک از دستگاه های ذیربط نباید اجازه دهند تامین فوری واکسن در پیچ و خم مراحل اداری معطل شود و واکسن لازم طبق اولویت های تعیین شده، در اختیار گروه های مختلف جامعه قرار گیرد. به دنبال تزریق به کادر درمان، افراد در گروه های سنی بیش از 65 سال و افراد با بیماری های زمینه ای در اولویت ارائه خدمات قرار می گیرند.

گزارش بانک مرکزی از وضعیت بازار ارز و افق مثبت با توجه به تحولات مورد انتظار پیش رو، موضوع بعدی جلسه بود و استفاده از شرایط مساعد برای تعادل در بازار و واقعی شدن نرخ ارز مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

رئیس جمهور با تاکید بر شکست دشمن در جنگ اقتصادی و اذعان آنان به بی نتیجه بودن سیاست فشار حداکثری گفت: با شکست دشمن در جنگ اقتصادی و نزدیک شدن به آستانه رفع تحریم ها با توجه به مذاکرات اخیر، می توان امیدوار بود که اقتصاد کشور به مسیر تعادل و شکوفایی سال های 93 تا 96 بازگردد.

دکتر روحانی با اشاره به سواستفاده عده ای در داخل و خارج از تحریم ها، اظهار داشت: این عده برای ممانعت از کاهش احتمالی نرخ ارز، کماکان به دنبال ایجاد مانع در برابر گشایش های احتمالی و ایجاد هراس و ناامیدی در میان جامعه و مردم به ویژه فعالان اقتصادی هستند ولی یکی از اهداف مهم دولت و بانک مرکزی، تعادل قیمت ارز، بالابردن ارزش پول ملی و شرایط مناسب قیمت کالا است.

رئیس جمهور تصریح کرد: بدون تردید با حفظ انسجام و هماهنگی در کشور می توانیم در هفته های آتی شاهد گشایش های امیدبخش باشیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha