کد خبر: تهران-باید-قرنطینه-شود-دولت-باید-به-وضع
۲۰ آبان ۱۳۹۹، ۱۴:۴۰
تهران باید قرنطینه شود/دولت باید به وضعیت اقشار آسیب پذیر جامعه رسیدگی کند

سید آرش حسینی میلانی رییس کمیته محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار شهری خبرگزاری سلامت با اشاره به شیوع گسترده کرونا در شهر تهران اظهار داشت: شورای شهر تهران به دلیل پیگیری مطالبات و دغدغه‌های مردم در حوزه‌ی بهداشت سلامت عمومی، روی موضوع سطح میزان ابتلا و روند کارایی اقدامات دولت حساسیت بسیاری دارد.

وی افزود: شورای شهر تهران حتی در مورد بحث آمار مرگ و میر ورود پیدا کرد که همین موضوع باعث صدور حکم برای حق شناس رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران شد.

رییس کمیته محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه حساسیت شورای شهر تهران نسبت به آمار مرگ و میر باعث شده که در حال حاضر روند آمارها تصحیح شود، گفت: در وضعیت فعلی نیز متخصصان بحث بهداشت و مبارزه با این اپدیمی تاکید دارند که تهران حداقل باید دو هفته قرنطینه شود.

حسینی میلانی بیان داشت: شورای شهر تهران بیش از یک ماه است که بر قرنطینه تهران تاکید دارد و در این خصوص نیز با ستاد ملی مبارزه با کرونای استان تهران مکاتبه انجام داده است؛ همچنین در خصوص قرنطینه تهران کارگروهی با حضور نمایندگان مجلس تشکیل شده است.

وی ادامه داد: به هر حال اعضای شورای شهر تهران به خصوص محسن هاشمی رییس شورای شهر تهران روی این موضوع پیگیری و مداومت دارند و در این خصوص چندین بار موضع گیری خود را مطرح کرده اند.

این عضو شورای شهر تهران تصریح کرد: اعضای شورای شهر تهران تاکید دارند برای قطع زنجیره بیماری در شهر تهران لازم است قرنطینه در تهران اعمال شود.

حسینی میلانی با اشاره به پیامدهای اقتصادی و اجتماعی قرنطینه تهران برای شهر و اقشار آسیب پذیر جامعه گفت: بدون تردید متولیان این امر باید رسیدگی به وضعیت اقشار آسیب پذیر جامعه را در دستور کار جدی خود قرار دهند؛ حتی در مورد بحث دستفروشان نیز که فروردین ماه شورای شهر تهران با بنیاد مستضعفان همکاری مشترکی در مورد وضعیت دستفروشان داشت، قطع شده و لازم است که دولت توجه جدی نسبت به این موضوع داشته باشد.

گفت‌وگو: مینا افسریان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha