کد خبر: تنش-و-درگیری-بین-دو-کره-شمالی-و-جنوبی-در
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۲:۰۱
تنش و درگیری بین دو کره شمالی و جنوبی در مرزهای حساس!
به گزارش گروه بین الملل طبنا (خبرگزاری سلامت) به نقل از Yahoo، ارتش کره جنوبی گفت، سربازان کره شمالی و کره جنوبی روز یکشنبه در امتداد مرزهای پرتنش خود درگیری داشته و سربازان کره شمالی را مقصر هدف قرار دادن یک پاسگاه دانستند.

اولین تنش بین دو کره شمالی و جنوبی بعد از سال 2017!

تنش و درگیری بین کره شمالی و کره جنوبی فرماندهان ستاد مشترک در سئول در بیانیه ای گفتند که سربازان کره شمالی چند گلوله را به سمت پاسگاه کره جنوبی واقع در خط مرزی به شدت مستحکم شلیک کردند. کره جنوبی گفت: کره جنوبی در پاسخ پس از انتشار پخش هشدار، دو تیر شلیک کرد.
ارتش کره گفت که کره جنوبی تلفات جانی نداشته است. مشخص نیست که آیا کره شمالی تلفاتی داشته است یا خیر، آژانس خبری رسمی کره شمالی هنوز از این حادثه گزارشی نداده است.
این موضوع یک‌روز پس از انتشار تصاویر رهبر کره شمالی، کیم جونگ اون در مجامع عمومی پس از 20 روز غیبت در میان گمانه زنی های شدید درباره سلامتی وی اتفاق افتاد.

غیبت کیم جونگ اون

تنش و درگیری بین کره شمالی و کره جنوبی
KCNA گفت کیم در مراسم روز جمعه به مناسبت اتمام کارخانه کود در نزدیکی پیونگ یانگ به همراه مقامات ارشد شرکت کرد. تلویزیون ایالتی کیم را نشان داد که در حال لبخند زدن و دیدن امکانات کارخانه است.
کیم پیشتر پس از ریاست جلسه سیاسی پاریس حزب حاکم کارگر در حاشیه یازدهم آوریل برای بحث و گفتگو در مورد کروناویروس، از دیده شدن چشم پوشی کرد. گمانه زنی ها درباره سلامتی وی پس از آنکه او در 15 آوریل در گرامیداشت روز تولد پدربزرگ و بنیانگذار ایالتش، کیم ایل سونگ، کاری که او از زمان ارث بردن قدرت و  درگذشت پدرش کیم جونگ ایل در اواخر سال 2011 هرگز انجام نداده بود، به‌‍وجود آمدند.

 مرز بین این دو کشور مستحکم‌ترین مرز دنیا‌است

تنش و درگیری بین کره شمالی و کره جنوبی
کره ها در امتداد مرز 248 کیلومتری (155 مایل) به طول 4 کیلومتری (2.5 مایل) در منطقه دمیلیتاریزه که در ابتدا به عنوان بافر ایجاد شده تقسیم می شوند. اما بر خلاف نام آن، DMZ مستحکم‌ترین مرز جهان است. تخمین زده می‌شود 2 میلیون مین درون و در نزدیکی DMZ نگه‌داری شود که همچنین توسط نرده های سیم خاردار ، تله مخزن و نیروهای جنگی از هر دو طرف محافظت می شود.
در اواخر سال 2018، دو کره شروع به تخریب برخی از پاسگاه های نگهبانی خط مقدم خود و خارج کردن مین ها از DMZ به عنوان بخشی از اقدامات برای کاهش تنش ها کردند. اما این تلاشها در میان بن بست مذاکرات هسته‌ای بین کیم و رئیس جمهور دونالد ترامپ متوقف شد و این به معنای متقاعد کردن کره شمالی برای تسلیم زرادخانه خود در ازای رفع تحریم های اقتصادی بود.
آخرین باری که در طول مرز شلیک گلوله صورت گرفت در سال 2017 بود، هنگامی که کره شمالی گلوله هایی را به سربازانی که در حال فرار به کره جنوبی بودند شلیک کرد.
مترجم: معین حبیبی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha