کد خبر: تمرکز-ویژه-پلیس-برای-کاهش-دسترسی-به-موا
۳ تیر ۱۳۹۹، ۱۷:۲۱
تمرکز ویژه پلیس برای کاهش دسترسی به مواد مخدر/ تریاک؛ در صدر کشفیات

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت به نقل از پایگاه خبری پلیس،سرهنگ مجید کریمی با اشاره به برنامه های ستاد مقابله با مواد مخدر نهاد ریاست جمهوری در هفته جهانی مبارزه با مواد مخدر، خاطر نشان کرد: در کنار برنامه های این ستاد، پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا نیز برنامه های ویژه ای را هرساله دنبال می کرد اما امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا برنامه هایی از جمله امحاء مواد مخدر به چند استان محدود شده است، به طوری که طی روزهای آتی صرفا در چند استان مراسم امحاء مواد مخدر انجام می شود.

این مقام انتظامی به تشریح اقدامات پلیس در مبارزه با مواد مخدر پرداخت و گفت: در سال 1398 ، 813 هزار کیلوگرم انواع مواد مخدر توسط پلیس کشف شد، البته باید بگویم این کشفیات صرفا مربوط به اقدام و عملکرد پلیس است؛ در حالی که میزان کشفیات مواد افیونی در سال 98 در کل کشور 950 هزار کیلوگرم بوده که تریاک در صدر کشفیات ناجا می باشد.

وی در ادامه با بیان اینکه در مقابل خانواده های معظم شهدا و جانبازان عرصه مبارزه با مواد مخدر سر تعظیم فرود می آوریم، تصریح کرد: با توجه به اینکه بزرگترین تولید کننده مواد مخدر یعنی افغانستان در همسایگی کشور ما وجود دارد با آسیب های متفاوتی در این حوزه مواجهه ایم؛ براساس اخبار گزارش شده و بررسی های صورت گرفته، به طور متوسط سالانه 10 هزار تن انواع مواد مخدر در افغانستان کشت و تولید می شود که بخش اعظمی از آن مرفین و هروئین است که به مقصد کشورهای اروپایی و غربی ترانزیت می شود.

سرهنگ کریمی با بیان اینکه در مبارزه با مواد مخدر عزم جدی و راسخی داریم، عنوان کرد: تمرکز بر کاهش دسترسی به مواد مخدر در کشور از اولویت های اساسی ما است از طرف دیگر دستگیری عناصر اصلی قاچاق و ترانزیت آن و همچنین برخورد با خرده فروشان را با اجرای طرح های مختلف دنبال می کنیم.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا بیان کرد: دستگیری سرشبکه های اصلی قاچاق مواد مخدر از راهبردهای جدی این پلیس است به طوری که سال 98 ، 170 نفر از عناصر اصلی و قاچاقچیان را با شیوه و شگردهای پلیسی و اطلاعاتی و در تعامل با سایر پلیس های تخصصی همچون مرزبانی ، پلیس های آگاهی و امنیت ناجا شناسایی و دستگیر کردیم.

تشریح دستاوردهای 3 ماهه پلیس مبارزه با مواد مخدر/ کشف بیش از  266 هزار کیلوگرم انواع مخدر

وی در بخش دیگری از سخنان خود در تشریح دستاوردهای سه ماهه اول سال جاری پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا، اظهار داشت: در سه ماهه اول امسال 266 هزار و 174 کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف شده که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش 42 درصدی داشته است.

این مقام ارشد انتظامی یادآور شد: سال گذشته با دستور و تدبیر ویژه فرمانده ناجا بخش اعظمی از تمرکز امکانات و عملیات های ما و کشف 71 درصدی مواد مخدر در شرق و حاشیه شرق کشور دستاورد این تدبیر ویژه بوده و باید بگویم پیرو اجرای این راهبرد، در سه ماهه اول سال جاری نیز موفقیت های بسیاری در کشفیات مواد مخدر حاصل شده که 69 درصد از کشفیات مربوط به این حوزه بوده است.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر کشور به اجرای طرح پاک سازی مناطق آلوده به مواد مخدر، خرده فروشان و معتادان متجاهر اشاره کرد و گفت: در سال 98 در کلان شهری چون تهران و سایر استان ها پاک سازی مناطق خاص دنبال و عملیاتی شد و اجرای چنین طرحی در مناطقی چون شوش، هرندی، دروازه غار و ... موجب رضایتمندی مردم و مسئولان بوده است.

وی با بیان اینکه اجرای طرح هایی چون ساماندهی معتادان متجاهر، برخورد با خرده فروشان و ... با قوت ادامه دارد، تاکید کرد: طرح های عملیاتی پلیس در کنار سایر برنامه ها تعطیل بردار نیست و با قوت و قدرت برنامه هایمان را اجرا می کنیم.

سرهنگ کریمی با اشاره به اقدامات پیشگیرانه و اجتماعی این پلیس در فرآیند مبارزه با مواد مخدر عنوان کرد: طرحی چون " نشاط" را به منظور پاک سازی مناطق اطراف مراکز آموزشی و مدارس را دنبال کردیم.

وی افزود: در کنار اجرای این طرح، از اواسط سال 97 تاکنون براساس اخبار واصله از مراجع معتمد و مردمی، بر 2 هزار نقطه از مناطق مختلف متمر کز شدیم به طوری که با تحت پوشش قراردادن اماکن خاص در شهرها چون بوستان ها، مراکز تفریحی و تفرجگاه ها، مراکز تجاری و تجمع گاه های عمومی ، ترمینال ها و گاراژ ها  بیش از 10 تن انواع مواد مخدر کشف کردیم.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا به آموزش چهره به چهره بیش از 3 میلیون و 300 شهروند در راستای آگاه سازی اشاره و بیان کرد: در تهران و برخی استان ها مراکز مشاوره و مددکاری این پلیس ایجاد شده که مردم و حتی مصرف کنندگان مواد مخدر جهت دریافت مشاوره و آگاهی عمومی به این مراکز مراجعه کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha