کد خبر: تمرکز-هلال‌احمر-بر-کاهش-میزان-ابتلا-و
۵ آبان ۱۳۹۹، ۱۷:۲۴
تمرکز هلال‌احمر بر کاهش میزان ابتلا و مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر؛ دکتر کریم همتی در حاشیه مراسم آغاز اجرای طرح "آمران سلامت" در میدان انقلاب تهران گفت: در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار با اعضای ستاد ملی مقابله با کرونا، جمعیت هلال‌احمر اقدام به اجرای طرح آمران سلامت در سراسر کشور کرده است که در این طرح بیش از ۱۳ هزار جوان و داوطلب هلال احمر در ۴۳۰۰ پایگاه از پنجم تا پانزدهم آبان ماه، مردم را به رعایت پروتکل‌های بهداشتی دعوت می کنند.

دکتر همتی افزود: در حال حاضر ۱۶۰ پایگاه در تهران فعال است و در هر پایگاه سه امدادگر حضور خواهند داشت که علاوه بر ارائه آموزش همگانی به کسانی که اطلاعات کافی ندارند، میان نیازمندان نیز وسایل حفاظت شخصی همچون ماسک توزیع می کنند.

تمرکز هلال‌احمر بر کاهش میزان ابتلا و مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا

رئیس جمعیت هلال احمر گفت: با توجه به افزایش شیوع ویروس کرونا، تمرکز این جمعیت بر کاهش ابتلا به ویروس است تا در کاهش میزان مرگ و میر بر اثر ابتلا به کووید ۱۹ تاثیر گذار باشیم. همه ما می‌دانیم که کادر درمان خسته شده‌اند بنابراین باید همه تلاش کنیم تا این ویروس به نحوی کنترل شود، امیدواریم با همکاری سایر نهادها نیز، باری از روی دوش مدافعان سلامت برداشته شود.

توزیع 80 هزار بسته معیشتی میان متاثران از کرونا

دکتر همتی تاکید کرد: یکی از فرمایشات مقام معظم رهبری و تاکید رئیس جمهوری، بحث کمک‌های معیشتی به متاثران از ویروس کرونا بود که براین اساس بیش از ۸۰ هزار بسته کمک معیشتی به فاصله 10 روز میان نیازمندان توزیع خواهد شد.

امدادگران هلال‌احمر بیمه می‌شوند

رئیس جمعیت هلال احمر همچنین از نهایی شدن بیمه امدادگران خبر داد و افزود: امروز پس از ۴۰ سال موضوع بیمه امدادگران نهایی شد، امیدواریم همراهان ما از همه گزندها در امان باشند اما اگر آسیبی متوجه آنها شد این بیمه می‌تواند به آنها کمک کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha