کد خبر: تمام-کیت‌های-ایرانی-استاندارد-هستند
۵ آذر ۱۳۹۹، ۱۴:۱۱
تمام کیت‌های ایرانی استاندارد هستند/ خبرهای خوش از واکسن ایرانی کرونا در راه است

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری سلامت به نقل از  روابط عمومی شبکه پنج سیما، جعفر نیکزاد مشاور حوزه داروی معاونت علمی ریاست جمهوری در برنامه صبحگاهی شبکه پنج سیما، درباره داروهای کرونایی گفت: از آغاز کرونا، نه تنها در ایران بلکه در تمام جهان، مشکلاتی پیرامون تامین داروهای مورد نیاز پیش آمد. خوشبختانه ما در دانش فنی تولید این داروها به خودکفایی کامل رسیده‌ایم اما ظرفیت تولید این کالاها در کشور ما محدود است و همچنین تهیه مواد اولیه برای تولید این داروها در جهان با مشکل روبه روست.

وی با بیان اینکه کرونا درمان قطعی ندارد افزود: داروهای فعلی تنها برای تخفیف در علائم این بیماری و حفظ تعادل زیستی مبتلایان به کار می‌رود. این داروها با تجویز پزشک در یک برهه زمانی استفاده می‌شوند اما به مرور که علائم بیماری هم تغییر می‌کند استفاده از آنها هم مورد بازبینی قرار می‌گیرد.

نیکزاد درباره وضعیت ایران در تولید کیت‌های تشخیص کرونا گفت: کیت‌های بازار در دو نوع مولکولی و سرم شناخته می‌شوند. دانش فنی هر دو در دست شرکت‌های متعددی است و کیت‌های ایرانی هم با کیفیت بسیار خوب اجازه استفاده می‌گیرند اما ظرفیت تولید آنها در کشور برای ۶۰ میلیون برنامه‌ریزی نشده بود از طرفی سرعت انتشار ویروس بسیار سریعتر از سرعت ما در آماده‌سازی زیرساخت‌ها برای تامین و تولید کالاهاست.

وی در ادامه درباره واکسن‌های ایرانی کرونا بیان کرد: با پیشرفت‌های مکرر در سراسر دنیا، بشر توانست در یک سال به واکسن این بیماری ناشناخته برسد. خوشبختانه پلتفرم‌های تولید واکسن کرونا  در کشور ما هم به خوبی پیش رفته و الان در مرحله بالینی هستند. قطعا اوایل سال آینده خبرهای خیلی خوبی از واکسن کرونا خواهیم شنید و در زمینه واکسن کرونا و آنفولانزا واکس‌های ایرانی را در داروخانه‌ها توزیع خواهیم کرد.

گفتنی است " یه روز تازه " کاری از گروه اجتماعی شبکه پنج سیماست که با اجرای وحید رونقی و فریبا باقری، از شنبه تا چهارشنبه ساعت ۸ تا ۱۰ صبح به صورت زنده روی می‌رود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha