کد خبر: تمامی-محورهای-مواصلاتی-اصلی-و-شریانی-خ
۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۸:۰۸
تمامی محورهای مواصلاتی اصلی و شریانی خراسان جنوبی باز است

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از  پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(خراسان جنوبی)، اسداله جلال زاده مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی اظهار داشت: براساس برآوردهای اولیه خسارت ۵۰۰ میلیارد ریالی به راه‌های حوزه استحفاظی استان وارد شده که با تلاش راهداران تمامی محور های اصلی و شریانی استان باز و تردد با رعایت سرعت مطمئنه جریان دارد.

جلال زاده ادامه داد: این خسارت ها بیشتر در محورهای فرعی و روستایی شهرستان های قاین، بیرجند، فردوس، سربیشه، طبس، نهبندان، خوسف و ..بوده که طی بارندگی‌های اخیر و جاری شدن سیل، زیرسازی و روسازی و دریواسیون (دیوار هدایت آب) در محورهای مواصلاتی استانی آسیب وارد شده است.

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه عامل اصلی تسریع در تخریب راه ها میزان رطوبت خاک است، انتظار داریم طی ۲ ماه آینده تخریب رویه راه ها شدت بگیرد که نیازمند صرف هزینه برای تسریع در ترمیم رویه راه ها می باشیم.

آمادگی ۲۰۰راهدار با ۳۰۰ دستگاه ماشین آلات راهداری در زمان بارندگی

 مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گفت: بیش از ۲۰۰ راهدار با ۳۰۰ دستگاه انواع ماشین آلات راهداری در قالب اکیپ های راهداری برای انجام عملیات راهداری در زمان بارندگی هستند.

 وی ادامه داد: در این مدت راهداران با استقرار به موقع و تلاش شبانه روزی نسبت به برقراری تردد ایمن در تمامی محورهای حوزه استحفاضی اقدام نموده و بهسازی، مرمت این محورها در کمترین مدت زمان ممکن در دستور کار است.

جلال زاده عنوان کرد: در برخی محور های فرعی و روستایی تردد با سختی انجام می پذیرد که راهداران در حال ترمیم این محور ها هستند.

وی، در پایان خاطرنشان ساخت: کاربران جاده ای و مسافران برای کسب اطلاع از آخرین شرایط ترافیکی و جوی محورها و همچنین اطلاع از انسدادها و یا محدویت های احتمالی موجود در سطح جاده های استان می توانند در هر ساعت شبانه روز با شماره تلفن گویای ۱۴۱ تماس حاصل فرمایند، همچنین سایت  ۱۴۱ و اپلیکیشن تلفن همراه ۱۴۱ نیز تمامی اطلاعات لازم را در اختیار کاربران قرار می دهد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha