کد خبر: تمامی-فعالیت‌های-جراحی-پلاستیک-با-رعا
۳ اسفند ۱۳۹۹، ۱۰:۴۴

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از وبدا،دکتر عزت‌الله رضایی اظهار کرد: در ایام بحران کرونا کلیه فعالیت‌های جراحی پلاستیک در زمینه‌های سوختگی، ترمیمی، سرطان‌های پوستی و بازسازی‌های پوستی در نقاط بدن در بیمارستان‌های قائم(عج) و امام رضا(ع) بی‌وقفه انجام شده و کرونا مانعی برای خدمت‌رسانی به این نوع بیماران نبوده است.

وی افزود: تعداد 5 عضو هیأت علمی در رشته جراحي پلاستیک داریم و سالانه تعداد 3 دستیار تخصصی جدید در این رشته و همچنین همین تعداد دانش آموخته از این رشته داریم.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه در ایام اوج بحران کرونا طبق دستورالعمل‌ ابلاغی معاونت‌های درمان وزارت بهداشت و دانشگاه، انجام عمل‌های زیبایی ممنوع بود، خاطرنشان کرد: در حال حاضر کلیه اعمال جراحی پلاستیک با رعایت کامل اصول بهداشتی در بیمارستان‌های قائم(عج) و امام رضا(ع) انجام می‌شود.

دکتر رضایی تصریح کرد: اعمال جراحی پلاستیک شامل جراحی بینی داخلی و خارجی (سپتوپلاستی)، جراحی پلک بالا یا پایین، جراحی پوست صورت و گردن به منظور کشیدن پوست و حذف چین و چروک اضافی (ریتیدکتومی)، جراحی بهبود چروک‌های پیشانی و ابروهای پژمرده (برولیفت)، جراحی برای برداشتن چربی مازاد زیر چانه یا گردن (لیپوساکشن)، جراحی برای برجسته‌ترسازی ساختارهای معینی از صورت (گونه، لب‌ها، چانه) (ایمپلنت‌های چهره)، جراحی برای بازشکل‌دهی غضروف گوش (اتوپلاستی)، جراحی با استفاده از لیزر، پوست‌های شیمیایی، خوردگی پوست به منظور بهبود صاف بودن پوست (روندهای سطح پوست) و جراحی بازسازی نقص‌های موجود در پوست صورت (بازسازی صورت) بوده است.

وی بیان کرد: در هر هفته به‌طور متوسط 10 عمل جراحی پلاستیک انجام می‌شود و عمده بیماران این نوع جراحی‌ها در گروه سنی اطفال بوده و پس از آن سایر گروه‌های سنی هستند.

فوق‌تخصص جراحی پلاستیک با ذکر این نکته که اعمال جراحی غیراورژانسی برای بیماران کرونایی انجام نمی‌شود، تأکید کرد: اعمال غیراورژانسی بیماران کرونایی تا پس از بهبودی کامل فرد انجام نمی‌شود و برای این نوع بیماران تنها موارد اورژانسی انجام می‌شود، اما برای بیماران غیرکرونایی تمامی اعمال جراحی پلاستیک قابل انجام است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha