کد خبر: تماس-بیماران-کرونایی-با-اورژانس-در-مقا
۲ فروردین ۱۴۰۰، ۱۸:۳۸
تماس بیماران کرونایی با اورژانس در مقایسه با پارسال کمتر شده است
به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت به نقل از وبدا، دکتر پیر حسین کولیوند رییس سازمان اورژانس کشور در ارتباط تصویری رییس جمهور با تعدادی از مراکز درمانی کشور که در دومین روز سال ۱۴۰۰ انجام شد، ضمن تبریک آغاز سال جدید با بیان اینکه با همت و درایت دکتر نمکی هم تجارب تیم های پزشکی بسیار افزایش یافته و علاوه بر آن امکانات بسیار خوبی هم برای مهار بیماری کرونا در اختیار مردم عزیز وجود دارد، اظهار کرد: تعداد مراجعه کنندگان به مراکز درمانی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۲ برابر شده است که این امر نشان دهنده این است که مراقبت و کنترل ها را باید افزایش دهیم.
وی با تاکید بر اینکه تمام سیستم بهداشت و درمان با آمادگی کامل در حال خدمت رسانی هستند، گفت: در بازدیدی که روز گذشته از برخی بیمارستان ها داشتم همگی از آمادگی مطلوبی برخوردار بودند. روز گذشته شخصی که دچار سکته حاد مغزی شده بود بلافاصله به بیمارستان منتقل شد و بدون اینکه فلج شده و یا با مشکلات دیگری مواجه شود امروز از بیمارستان مرخص شد. با تمام توان در خدمت مردم هستیم.
تماس بیماران کرونایی با اورژانس در مقایسه با پارسال کمتر شده است
دکتر کولیوند با اشاره به اینکه تماس بیماران کرونایی با اورژانس در مقایسه با پارسال کاهش داشته است، عنوان کرد: در حال حاضر حوادث ترافیکی در مقایسه با سال گذشته ۶۵ درصد افزایش داشته است.
نماینده تام الاختیار وزیر بهداشت در طرح سلامت نوروزی به ورود تکنسین های خانم در اورژانس کشور اشاره و مطرح کرد: با ورود بانوان به اورژانس، رضایتمندی بیماران خانم طبق نظرسنجی که انجام شده، بالاتر رفته است. اکنون ۳۰ درصد دانشجویان فوریت‌های پزشکی ما به خانم‌ ها اختصاص داده شده است؛ علاوه بر این تعداد قابل توجهی اورژانس بانوان راه اندازی شده که تاکنون خدمات بسیار خوبی را هم ارائه داده‌اند و رضایتمندی بانوان را به همراه داشته است. بسیاری از ماموریت های اورژانس که برای خانم ها خاص بوده توانسته اند برای اورژانس آبرو ایجاد کنند.
وی در ادامه به تیم های مشترک درون و برون سازمانی اورژانس هم اشاره کرد و گفت: در تیم‌های مشترک درون سازمانی، اقدامات با همکاری معاونت های بهداشت، درمان، سازمان غذا و دارو و انتقال خون انجام می شود؛ در بخش برون سازمانی مجموع فعالیت ها با همت عزیزان در جمعیت هلال احمر، راهداری ها و پلیس صورت میگیرد که تیم های واکنش سریع و عملیات ویژه ما را تشکیل می دهند و خدمات خوبی را هم ارائه می دهند؛ به عنوان مثال در زلزله سی سخت و تصادفات جاده ای همه با هم به میدان رفتیم.
دکتر کولیوند در پاسخ به سوال رییس جمهور مبنی بر اینکه آیا تا این لحظه افرادی که واکسن خارجی کرونا استفاده کرده اند، عارضه‌ای داشته‌ اند؟ بیان کرد: تا به این لحظه گزارش حادی از عوارض واکسن‌های کرونای خارجی بر روی هموطنان نداشته‌ایم. البته برخی موارد مانند تب بوده است که با راهنمایی‌های پرسنل ما در دیسپچ کارشان را انجام داده‌اند؛ تا به امروز از نظر اورژانس مورد خطرناکی مشاهده نشده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha