کد خبر: تلفات-جهانی-کرونا-از-نیم-میلیون-نفر-گذش
۸ تیر ۱۳۹۹، ۱۸:۲۵

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری سلامت به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه،برآوردهای وبگاه آماری «وُرلداُمتر» نشان می‌دهد تعداد کسانی که در کشورهای مختلف، جان خود را بر اثر ابتلا به ویروس «کووید۱۹» از دست داده‌اند، بامداد یکشنبه از نیم میلیون نفر فراتر رفته است.

بر این اساس تا لحظه نگارش این خبر ۱۰،۰۵۲،۳۳۳ نفر در سراسر جهان به این ویروس مبتلا شده‌اند و ۵۰۰،۱۶۲ نفر نیز بر اثر آن جان خود را از دست داده‌اند.

در مقابل اما حدود پنج میلیون و چهار صد و بیست‌وپنج هزار نفر از بند این بیماری رهایی پیدا کرده و سلامت خود را به دست آورده‌اند.

در میان کشورهای آلوده به این ویروس، ایالات متحده آمریکا با نزدیک به دو میلیون و ششصد هزار نفر، بیشترین شمار مبتلایان در جهان را دارد.

بر اساس آمار اعلامی، آمریکا طی بیست‌وچهار گذشته حدود ۳۶ هزار مورد فوتی بر اثر ابتلا به این ویروس ثبت کرد. این کشور با تعداد بیش از ۱۲۸ هزار جان‌باخته، در رتبه نخست کشورهای دارای بیشترین موارد فوتی ویروس کرونا ایستاده است.

در این میان قاره‌های آمریکای شمالی و مرکزی با بیش از ۳ میلیون مبتلا و ۱۶۵ هزار فوتی به همراه قاره اروپا با دو میلیون و چهارصد هزار مبتلا و ۱۹۰ هزار فوتی، حدود دو-سوم آمار جهانی را به خود اختصاص داده‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha