کد خبر: تلاش-همه-جانبه-امدادگران-و-داوطلبان-بر
۳ بهمن ۱۳۹۹، ۷:۴۶

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از روابط عمومی  هلال احمر استان گیلان؛ سیاوش غلامی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان درباره اقدامات انجام شده در این استان گفت:  ۴۴ پایگاه، پست امدادو نجات و شعبه از روز گذشته و پیش از شروع بارش برف  در آمادگی  بسر میبرند.

به گفته وی آمادگی ۸۰ خودروی آمبولانس، ست نجات و خودروهای کمک دار و پشتیبانی در سطح استان، هماهنگی با ۸۰ خانه هلال و مسجد و حسینیه و اماکن ورزشی در مسیر راهها و محورهای استان از دیگر اقدامات انجام شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان درباره تعداد افراد خدمات رسان در برف و کولاک این استان بیان کرد: ۲۵۰ نفر از کارکنان و نجاتگران در سطح پایگاهها و شعب و

۲۴۰ داوطلب در سطح خانه های هلال و مساجدو... در ارائه خدمت به گرفتاران در برف همکاری داشتند.

غلامی درباره آخرین وضعیت راهها تشریح کرد: برف کاملا قطع و سامانه بارشی خارج شده و همه مسیرهای اصلی باز و رفت وآمد انجام می شود.

وی افزود: در محورهای فرعی و کوهستانی شهرستانهای املش و سیاهکل و رودسر و ورگه دره تالش با بیشترین بارش برف (حدود ۸۰ سانتی‌متر برف) رفت و آمد  با زنجیر چرخ و به کندی انجام می شود.

این مقام مسئول با اشاره به اهم حوادث واقدامات صورت گرفته گفت: امدادگران استان توانستند به  ۶ حادثه تصادف و واژگونی خودرو و ۲  حادثه شهری(ناراحتی قلبی و ضعف و بیحالی)با  ۱۷حادثه دیده و ۱۴ مصدوم امدادرسانی کنند.

مدیرعامل جعیت هلال احمر گفت:  یک نفر ماهیگیر در برف و بوران در پشت سد منجیل رودبار با عملیاتی ۹ ساعته  نجات پیدا کرد. و به  بیش از  ۵۰ خودروی در راه مانده در سطح استان محور سیاهکل به دیلمان و رودسر به اشکورات کمک رسانی شد.

وی گفت:  از ظرفیت ۱۰ خودروی آفرود برای بازگشایی محورهای کوهستانی شهرستان رودسر به ییلاقات اشکورات و شهرستان املش به ییلاقات کجید کردن استفاده شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha