کد خبر: تلاش-برای-استقرار-نیروهای-اورژانس-در-پ
۲۳ فروردین ۱۴۰۰، ۱۴:۰۱
تلاش برای استقرار نیروهای اورژانس در پایگاه‌های مدیریت بحران

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت و به نقل از روابط عمومی سازمان پیشگیری و مدیریت شهر تهران، جلسه بررسی وضعیت استقرار اورژانس در پایگاه های پشتیانی مدیریت بحران شهر تهران با حضور رضا کرمی محمدی رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، پیمان صابریان رئیس مرکز اورژانس تهران و اسماعیل سلیمی معاون آمادگی مقابله و پدافند غیر عامل سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران برگزار شد.

رضا کرمی محمدی در این جلسه با تاکید بر این که پایگاه های پشتیبانی مدیریت بحران در پایتخت با هدف استقرار نیروهای تخصصی هنگام بحران جهت خدمات رسانی سریع تر به شهروندان ایجاد شده است، عنوان کرد: در تلاشیم با توجه به شرایط فعلی اوج گیری ویروس کرونا در صورت امکان تعداد پایگاه های بیشتری را در اختیار نیروهای اورژانس قرار دهیم.

رئیس اورژانس تهران: تقاضای استفاده از سایر پایگاه های سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران در ادامه پیام صابریان رئیس اورژانس تهران با اشاره به این که در حال حاضر 30 درصد از فضایی که نیروهای اورژانس در آن استقرار دارند توسط سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تامین شده است، گفت: خوشبختانه این سازمان همکاری خوبی را با اورژانس تهران در خصوص تامین فضا برای استقرار نیروهای اورژانس داشته است.

صابریان با اشاره به اوج گیری دوباره ویروس کرونا و لزوم خدمات رسانی بیشتر نیروهای اورژانس عنوان کرد: بدیهی است در چنین شرایطی ما ناچار به افزایش نیروهای موتورلانس هستیم تا بتوان خدمات اولیه را به شهروندان ارائه داد.

رییس اورژانس تهران عنوان کرد: امیدواریم در ادامه همکاری هایی که سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با اورژانس دارد، فضا به گونه ای فراهم شود که بتوانیم تعداد موتورلانس ها را افزایش دهیم زیرا تنها در این صورت امکان پوشش کامل ماموریت های روزانه برای اورژانس میسر است.

او افزود: از سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران درخواست داریم امکان استفاده از سایر پایگاه های این سازمان برای اورژانس فراهم شود.

در ادامه معاون آمادگی مقابله و پدافند غیر عامل سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با اشاره به این که در حال حاضر 16 درصد از فضاهای قابل استقرار پایگاه های سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران در اختیار نیروهای اورژانس قرار دارد، عنوان کرد: در این فضاها 552 نیروی انسانی،112 دستگاه آمبولانس و83 دستگاه موتورلانس از مجموعه تجهیزات و امکانات اورژانس مستقر است.

سلیمی در پایان خاطرنشان کرد: در تلاشیم شیوه استقرار نیروهای اورژانس در پایگاه های سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران و نیز افزایش فضا برای این نیروها به صورت یک برنامه هماهنگ ارائه شود تا شرایط فعالیت برای این نیروها در تمام پایگاه ها استاندارد و به یک شکل واحد باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha