کد خبر: تقدیر-از-خلبانان-حاضر-در-عملیات-ارتفاع
۲۲ دی ۱۳۹۹، ۸:۴۵
تقدیر از خلبانان حاضر در عملیات ارتفاعات تهران

به‌گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت به نقل از  روابط‌عمومی سازمان امدادونجات، مهدی ولی‌پور در این نشست گفت: «امداد هوایی از سریع‌ترین شیوه‌های امدادرسانی در دنیا به‌حساب می‌آید. بالگردهای امدادی هلال‌احمر در زمان وقوع حوادث مختلف می‌توانند در کوتاه‌ترین‌زمان از پایگاه‌های هوایی به آسیب‌دیدگان امدادرسانی کنند.»

او ادامه داد: «پایگاه‌های امدادونجات هوایی جمعیت هلال‌احمر در سراسر کشور فعال است. بالگردها به‌منظور پایین‌آوردن زمان حضور نیروهای امدادی و پوشش موثر خدمات امدادونجات به‌شکل ثابت یا موقت در این پایگاه‌ها مستقر می‌شوند.»

ولی‌پور مطرح کرد: «خوش‌بختانه با تلاش خالصانه‌ی متخصصان داخلی توانستیم چند بالگرد را اورهال کرده و به چرخه‌ی عملیات بازگردانیم.»

رئیس سازمان امدادونجات گفت: «با توجه به اهمیت و جایگاه خاص امداد هوایی در ارتقاء خدمت‌رسانی به آسیب‌دیدگان و همچنین کاهش زمان پاسخ‌گویی به حوادث امیدواریم همچنان با بهره‌مندی از رهنمودهای صاحب‌نظران و با بهره‌گیری از علوم، فنون و تجهیزات نوین، همه‌ی همت و توان علمی و اجرایی در راستای توسعه و بهبود کارآیی این مرکز در قالب ماموریت‌های هلال‌احمر مثل گذشته به‌کار گرفته شود.»

در ادامه‌ی این نشست کاپیتان شیرزاد چراغی رئیس مرکز امداد هوایی سازمان امدادونجات گزارشی از برنامه‌های مختلف این مرکز ارائه داد و روند امدادرسانی هوایی در عملیات‌های ارتفاعات شمال تهران را بررسی کرد.

چراغی گفت: «خلبانان و نیروهای امدادی هلال‌احمر با ازخودگذشتگی و ایثار عملیات‌های متعددی برای نجات جان آسیب‌دیدگان از ریزش بهمن، و برف‌وکولاک انجام دادند.»

او ادامه داد: «حادثه‌ی پنجم دی‌ماه به‌لحاظ گستردگی جغرافیایی از ارتفاعات توچال تا آهار را شامل می‌شد و جزء حوادث کم‌نظیر در سال‌های گذشته بود. باهمه‌ی این‌ها اما عملیات امداد بی‌وقفه و به‌مدت ۳شبانه‌روز ادامه پیدا کرد.»

رئیس مرکز امداد هوایی سازمان امدادونجات عنوان کرد: «در این عملیات‌ها یک فروند بال‌گرد به‌طور کامل در اختیار قرار گرفت که با انجام ۹سورتی پرواز نقش مهمی در پشتیبانی و تسریع در عملیات داشت.»

همچنین در این نشست کاپیتان نتاج از خلبانان حاضر در عملیات‌های ارتفاعات شمال تهران ابعاد مختلف امدادرسانی به آسیب‌دیدگان حادثه‌ی پنجم دی‌ماه را تشريح کرد.

او گفت: «آن‌چه در خلبانان ایرانی دیده می‌شود، شجاعت، رشادت و فداکاری مضاعف است که بی‌واهمه در دل حوادث بزرگ حاضر می شوند.»

به‌گزارش روابط‌عمومی سازمان امدادونجات، در پایان این نشست با تقدیم لوح‌های تقدیر توسط رئیس سازمان امدادونجات و مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سازمان امداونجات از فعالیت‌های 5نفر از اعضای کادر پروازی عملیات‌های ارتفاعات شمال تهران قدردانی شد.

در متن لوح ‌تقدیر مهدی ولی‌پور رئیس سازمان امدادونجات خطاب به این افراد آمده است:«امداد هوایی جمعیت هلال‌احمر اثرگذاری و کارآمدی خود را در حوادث مختلف ثابت کرده است. خلبانان رشید هلال‌احمر نشان داده‌اند که در سخت‌ترین شرایط ممکن برای نجات جان مردم از هیچ اقدامی فروگذار نبوده‌اند. آن‌ها در سخت‌ترین بحران‌ها از جمله زلزله، سیل و حوادث مختلف در کوهستان و مناطق صعب‌العبور اقدادمات قابل‌توجهی در راه نجات آسیب‌دیدگان انجام داده‌اند که هیچ‌گاه از اذهان فراموش نخواهد شد.

خدمات امدادونجات هوایی جمعیت با تلاش‌های شبانه‌روزی شما عزیزان تجربه‌های گران‌سنگی دارد و سرمایه‌ای ارزش‌مند است که به نقطه‌ی امید آسیب‌دیدگان از حوادث و سوانح مختلف تبدیل شده است.

بدین‌وسیله ضمن تشکر از فعالیت‌های فداکارانه‌ی جنابعالی در عملیات‌های مختلف امدادی به‌ویژه عملیات جست‌وجو و نجات مورخ 5/10/99 در ارتفاعات شمال تهران سلامتی و توفیق روز افزون شما را در سایه‌ی الطاف بی‌کران خداوند متعال مسئلت دارم.»

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha