کد خبر: تفسیر-بازی-استقلال-و-پرسپولیس-در-جام-حذ
۶ شهریور ۱۳۹۹، ۱۳:۲۹
تفسیر بازی استقلال و پرسپولیس در جام حذفی
به گزارش گروه ورزش خبرگزاری سلامت دو تیم پرسپولیس و استقلال از مرحله نیمه‌نهایی مسابقات جام حذفی به مصاف یکدیگر رفتند که با برد استقلال به پایان رسید.نظز کارشناسان در این بازی به شرح زیر است:

نامجومطلق:در نیمه اول بازی خیلی خوبی کردیم و تیم برتر میدان بودیم و 3 موقعیت گل هم داشتیم اما فقط با یک گل از زمین بیرون رفتیم. در نیمه دوم در شرایطی که تیم ما 10 نفره بود و فرشید اسماعیلی به دلیل مصدومیت از زمین بیرون رفته بود گل تساوی را دریافت کردیم.

مربی استقلال تاکید کرد: می‌دانستیم پرسپولیس در نیمه دوم شروع حمله‌ای را در پیش خواهد داشت و ما بازی را خوب شروع کردیم اما پیام حیدری دچار اشتباه شد و خطای هند اسماعیلی را اعلام کرد و از همان فضای خالی اسماعیلی پرسپولیس به گل رسید.

وی ادامه داد: بعد از این اتفاق بازی متعادل شد و بازیکنان احتیاط کردند اما روی غفلت گل دوم را دریافت کردیم اما بچه‌های ما با غیرت به بازی برگشتند و در وقت تلف شده گل مساوی را زدیم. ما در این دیدار 3 هافبک تیممان را به دلیل مصدومیت تعویض کردیم و دستمان خالی شد اما از اینکه بازی به پنالتی کشیده شد خیلی نگران نبودیم.

نامجو مطلق تاکید کرد: ما می‌دانستیم گلر خوبی مثل حسینی داریم و به همین دلیل نگرانی نداشتیم. خوشحالیم که بعد از نایب قهرمانی در جام حذفی به فینال رفتیم. امیدوارم امسال یک جام به هواداران بدهیم.

مربی استقلال در خصوص دیدار فینال عنوان کرد: تراکتور تیم خوب و پرستاره‌ای است و ما بازی سختی داریم. ما در این بازی 120 دقیقه بازی کردیم و باید یک ریکاوری خوبی داشته باشیم. آن بازی خیلی سخت است اما می‌خواهیم در شهر مقدس مشهد قهرمانی را کسب کنیم.

محمود کلهر پیشکسوت پرسپولیس گفت :بازی خوبی از هر دو تیم دیدیم در نیمه دوم پرسپولیس به مراتب بهتر بازی کرد.ارسال‌های بسیار خوبی انجام داد و می‌‌توانست بازی را پیروز شود و فقط به خاطر یک سهل‌انگاری باعث شد استقلال به گل برسد.

وی افزود: در مجموع هر دو تیم دو نیمه متفاوت داشتند نیمه اول استقلال و نیمه دوم پرسپولیس خوب بازی کردند. پرسپولیس در نیمه دوم متحول شد امیدواریم این بازی گل‌های بیشتری داشته باشد و هواداران لذت ببرند. تیم‌های یحیی در نیمه دوم بهتر بازی می‌کنند و این به خاطر آنالیز خوبی است که یحیی انجام می‌دهد. آمدن کمال و نادری خیلی به تیم کمک کرده است.

پیشکسوت پرسپولیس در خصوص مصدومیت‌های بازیکنان در این دیدار گفت:‌طولانی شدن لیگ برتر باعث این مصدومیت‌ها شده است و این آسیب‌دیدگی‌ها در شرایط عملکرد دو تیم اثرگذار بود. فرشید اسماعیلی آن طرف و محمد نادری در پرسپولیس.

امیرآبادی :استقلال در نیمه اول به جز گلی که زد می‌توانست 2-3 بار دیگر دروازه پرسپولیس را باز کند.

وی افزود: بعد از گل تساوی هر دو تیم محتاطانه بازی کردند و بازی را تا پنالتی پیش بردند اما میل به برد استقلال کاملاً مشهود بود و حتی زمانی که تیم عقب افتاد آنها برای بردن تلاش می‌کردند.

کاپیتان اسبق استقلال ضمن تعریف و تمجید از فرهاد مجیدی گفت: او مربی جوانی است که انگیزه زیادی دارد. مجیدی آینده‌دار است و در بازی با پرسپولیس نشان داد فقط برای پیروزی به میدان آمده است. قبلاً هم گفته‌ام که مثل خارجی‌ها باید به امثال مجیدی زمان داد و از این مربی حمایت کرد.

وی با تأکید براینکه استقلال برای رقابت با تیم‌های قدر آسیایی باید تقویت شود، عنوان کرد: فشردگی مسابقات نشان داد بازیکنان مصدوم می‌شوند. طبیعتاً نفراتی که به عنوان جایگزین وارد زمین می‌شوند باید کمک حال سرمربی باشند و من اعتقاد دارم استقلال نیازمند چند بازیکن بزرگ است. بازیکنی که بتواند در یک مسابقه کار را برای سرمربی دربیاورد.

وحید قلیچ اظهار داشت :بازی خوبی شاهد بودیم و همینکه 4 گل در این دربی به ثمر رسید نشان می‌دهد استقلال و پرسپولیس دیدار زیبایی به نمایش گذاشتند. به هر حال هر بازیکنی نمی‌تواند پنالتی بزند و گرفتن پنالتی هم کار هر دروازه‌بانی نیست.

وی افزود: حسین حسینی خیلی خوش شانس بود که احمد نوراللهی پنالتی‌اش را بد زد. در هر صورت استقلال به برد رسید و من این پیروزی را به هواداران استقلال، بازیکنان و کادر فنی این تیم تبریک می‌گویم.

قلیچ درباره پنالتی عجیب کریستن اوساگونا گفت:‌ اوساگونا چه کسی است؟ این بازیکن را از کدام تیم به پرسپولیس آورده‌اند؟ تا جایی که می‌دانم مدتی در ذوب‌آهن بازی می‌کرد و به هیچ‌وجه هم  به درد نمی‌خورد. فکر می‌کنم در نیجریه راننده ترن برقی بوده است.

قلیچ درباره اظهارات عجیب یحیی گل‌محمدی پس از دیدار دربی و گلایه نسبت به خواب بودن باشگاه برای نقل‌وانتقالات و همچنین اعتقادش مبنی بر اینکه عده‌ای نمی‌خواهند موفقیت‌های پرسپولیس تکرار شود، توضیح داد: پس از باخت حرف‌ و حدیث‌های زیادی پیش می‌آید. اگر پرسپولیس دربی را می‌برد، هیچکدام از این حرف‌ها گفته نمی‌شد اما هر تیمی ببازد مربی‌اش هم خواب خرگوشی و زمستانی را مطرح می‌کند. شاهین بیانی گفت :خیلی خوشحالم که بازیکنان استقلال به خاطر هواداران بازی خوبی انجام دادند و بعد از اینکه چند سال موفق به کسب جام نشدند حالا در آستانه کسب جام حذفی قرار گرفته‌اند.

وی افزود: جدای از رسیدن استقلال به فینال پیروزی مقابل پرسپولیس خودش لذت‌بخش است و بردن این تیم هم کار ساده‌ای نیست. بنابراین لذت برد در نیمه‌نهایی جام حذفی دو چندان شده است. متأسفانه امسال شایعاتی وجود داشت که حریف از طرف فدراسیون و وزارت حمایت می‌شود و برد استقلال نشان داد که انگیزه در تیم مجیدی موج می‌زند.

بیانی تأکید کرد: اگر استقلال با بازی که در نیمه اول انجام داد و چند موقعیت را از دست داد پیروز نمی‌شد واقعاً خیلی حیف بود. استقلال دقیقه 88 گل دوم را دریافت کرد اما آنقدر میل به برد داشت که بازی را خیلی زود به تساوی کشاند. این پیروزی به هواداران استقلال لذت دوباره داد و باید به مجیدی نیز به خاطر چیدمانش تبریک گفت.

پیشکسوت استقلال خاطرنشان کرد:‌نفراتی مقابل پرسپولیس به عنوان ذخیره به میدان رفتند عملکرد خوبی نداشتند و همین موضوع نشان می‌دهد دست مجیدی نسبت به گل‌محمدی خالی بود.

وی در خصوص اظهارنظر یحیی گل‌محمدی در نشست خبری مبنی براینکه به آنهایی که می‌خواستند استقلال قهرمان شود تبریک می‌گویم، گفت: از گل‌محمدی که همیشه صحبت‌هایش برپایه منطق بوده چنین صحبتی بعید بود. به نظر می‌رسد صحبت گل‌محمدی از روی احساسات بوده وگرنه همه می‌دانند که امسال از استقلال هیچ حمایتی صورت نگرفت.

کارشناس  داوری نوید مظفزی : دقیقه 24 - فرشید اسماعیلی قبل از اینکه به مدافع پرسپولیس برسد خودش را روی زمین می‌اندازد و هیچ خطایی رخ نداد و داور بازی عالی تصمیم گرفت. دقیقه 29 - در صحنه زمین افتادن مهدی ترابی پیش از کولینگ بریک، هم باید اعلام خطا می‌شد و هم بازیکن استقلال نیز با کارت زرد جریمه می‌شد. دقیقه 38 - فشار دست غلامی که باعث سرنگونی علیپور شد، در حدی نبود که بتوان اعلام پنالتی کرد و هیچ خطایی اتفاق نیفتاد؛ اگر بخواهیم چنین فشار دستی را پنالتی بگیریم در ضربات کرنر بسیار این‌چنین رخ می‌دهد اما قطعا خطا نیست. در مجموع فکر می‌کنم پیام حیدری در صحنه‌های مهم بازی بسیار خوب عملکرد داشت و قضاوت تیم داوری بسیار خوب بود. بدین ترتیب استقلال به فینال جام حذفی رسید و پرسپولیس هم که مدافع عنوان قهرمانی جام حذفی بود، نتوانست راهی فینال شود.  

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha