کد خبر: تفاوت-بین-پرستاران-شرکتی-و-رسمی-باعث-بی
۲۹ فروردین ۱۴۰۰، ۱۴:۰۶

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از روابط عمومی سازمان نظام پرستاری، مهدیه اباذری همچنین درباره مشکلات پرستاران پس از کرونا افزود: مشکلات پرستاران متعدد است. بیش از 14 ماه است که با کرونا دست و پنجه نرم می کنند و خسته شده اند و با شروع موج چهارم کرونا کادر پرستاری بیش از گذشته خسته شده اند. کمبود نیروی پرستار به وضوح در سیستم سلامت کشور آشکار است و نیاز است به سرعت نیروی تازه نفس جذب شود و نیروی های شرکتی تبدیل وضعیت شوند تا از خستگی و فرسودگی پرستاران جلوگیری شود.

وی درباره امتیاز ایثارگری پرستاران افزود: متاسفانه برای پرستارانی که در بخش های کرونا مشغول به فعالیت هستند، امتیازی در نظر گرفته نشده است؛ این در حالی است که پرستاران به دلیل کار زیاد و شیفت های طولانی مدت، دچار خستگی و افسردگی شده اند و شایسته است برای این عزیزان امتیازی در نظر گرفته شود تا انگیزه ای برای آنها ایجاد شود.

اباذری گفت: یکی از مطالبات جامعه پرستاری اجرای قانون تعرفه‌گذاری است. قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری سال ۸۶ در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید، اما تاکنون اجرایی نشده است، باید این قانون هرچه سریعتر اجرا تا حقوق قشر زحمتکش پرستاری ادا شود.

رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری بندر لنگه درباره مشوق های اجرای قانون تعرفه گذاری پرستاری گفت: قانون تعرفه گذاری پرستاری باعث کاهش هزینه درمانی برای بیماران می شود و در این شرایط بحرانی کاهش اختلاف پرداخت و تعرفه گذاری بسیار مهم است و پرستاران در واقع  به حق الزحمه خودشان می رسند و این اقدام باعث افزایش کیفیت کاری آنان می شود.

اباذری خاطر نشان کرد: با شروع پیک چهارم کرونا و افزایش موارد ابتلا به کرونای انگلیسی، پرستاران در بیمارستان تحت فشار مضاعف خدمات هستند. از مردم درخواست داریم ؛ بیشتر از گذشته کرونا را جدی بگیرند. پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند و از مهمانی و دورهمی هابپرهیزند تا شدت این بیماری در جامعه کمتر شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha