کد خبر: تفاوت-بین-پرستاران-شرکتی-و-رسمی-انگیزه
۶ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۲:۵۳

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از سازمان نظام پرستاری، کهزاد جوادی فر افزود: نیروهای شرکتی مانند نیروهای رسمی مشغول خدمات دهی به بیماران هستند اما تفاوتی که بین آنها از نظر حقوقی و امتیازی ایجاد شده است ، باعث بی انگیزگی در جامعه پرستاری می شود. نیاز است هر چه سریعتر نیروهای شرکتی تبدیل وضعیت شوند، تا عدالت اداری برقرار شود.

وی با اشاره به لزوم اجرای کامل قانون ارتقای بهره وری گفت: اجرای قانون ارتقاء بهره وری بر افزایش کیفیت خدمات پرستاران موثر است. باعث افزایش رضایت شغلی و افزایش انگیزه کاری آنان می شود اما اجرای این قانون همچنان با چالش های زیادی روبه روست.

جوادی فر تاکید کرد: اجرای کامل قانون ارتقاء بهره وری، سخت و زیان آور بودن شغل پرستاری، تبدیل وضعیت نیروی شرکتی و استخدام نیروی تازه نفس از جمله مطالبات مهم پرستاران است.

رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری سمنان خاطر نشان کرد: در شرایط سخت کرونا به سر می بریم. نبود  نیروی کافی وضعیت را سخت تر کرده است، از مردم و مسئولان می خواهیم که این بحران را جدی بگیرند.

وی گفت: کمبود نیروی انسانی با شروع موج چهارم کرونا محسوس است. در برخی بیمارستان ها با اضافه کردن تخت های بیمارستانی برای پذیرش بیماران اقدام شده است اما نبود نیروی متناسب و زیرساخت های نامناسب سبب خستگی و فرسودگی بیشتر پرستاران شده است.

جوادی فر تفاوت بین نیروهای شرکتی و رسمی را سبب کاهش انگیزه خواند و گفت: وی درباره تسهیل در روند پیگیری پرونده شهدای مدافع سلامت بیان کرد: متاسفانه پرستارانی که شهید خدمت نامیده شدند، تاکنون نتیجه مطلوبی در پیگیری پرونده های خود ندیده اند. نیاز است تا روند رسیدگی پرونده این عزیزان تسهیل پیدا کند تا خانواده هایشان بیش از این در رنج نباشند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha