کد خبر: تغییر-برخی-سیاست‌ها-برای-حمایت-از-واح
۱۲ مهر ۱۳۹۹، ۸:۴۷

به گزارش  گروه اقتصاد سلامتی خبرگزاری سلامت به نقل از شاتا، علیرضا رزم‌حسینی در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان فارس و نشست با فعالان اقتصادی این استان اضافه کرد: فعالان اقتصادی اگر نسبت به امنیت و تسهیل در مسیر سرمایه‌گذاری اطمینان داشته باشند، با خیال راحت وارد حوزه تولید و اشتغال می شوند.

هماهنگی و تعامل میان دستگاه های ذیربط تولید

وی با اشاره به اینکه در دولت نیز تاکید رئیس جمهور، هماهنگی میان نهادها و دستگاه‌های ذیربط در پشتیبانی از تولید است، یادآور شد: هماهنگی بسیار خوبی میان وزارت صمت، جهاد کشاورزی، بانک مرکزی و وزارت اقتصاد و دارایی وجود دارد.

تغییر برخی سیاست‌ها برای حمایت از واحدهای تولیدی با تعامل با بانک مرکزی

وزیر صنعت، معدن و تجارت اضافه کرد: در جهت تغییر برخی سیاست‌ها برای حمایت از واحدهای تولیدی، در تعامل با بانک مرکزی تلاش خواهیم کرد.

رزم حسینی گفت:علیرغم همه تحریم‌ها و ‌مشکلات اما به سمت فراوانی کالا، افزایش تولید، سه شیفته کردن واحدها، تکمیل زنجیره‌ها و فعال‌سازی واحدهای راکد و ظرفیت‌های خالی حرکت خواهیم کرد.

وی همچنین اعلام کرد: مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در خصوص احیای واحدهایی راکد و غیرفعال سراسر کشور مسئولیت دارد و این مهم را در دستور کار قرار می‌دهد.

باور کنیم که در جنگ اقتصادی قرار داریم

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه در جنگ اقتصادی قرار داریم، افزود: باید باور کنیم که در یک جنگ اقتصادی تمام عیار قرار داریم و علاوه بر تحریم‌ها، کرونا هم اضافه شده که هزینه‌های درمان و سلامت را به کشور تحمیل کرده است.

رزم حسینی در ادامه تصریح کرد: اما با وجود همه این مشکلات کمبود کالایی در کشور وجود ندارد.

ضمن حفظ پایه پولی شرایط و مسیر واردات مواد اولیه را تسهیل می کنیم

وی با اعلام اینکه اعمال برخی محدودیت‌ها در بانک مرکزی به سبب کمبود منابع ارزی بوده است، گفت: این موضوع به فعالان اقتصادی فشار آورده است، اما درصدد آن هستیم که ضمن حفظ پایه پولی شرایط و مسیری را فراهم و هموار کنیم تا واردات مواد اولیه به راحتی صورت گیرد.

وزیر صمت در خصوص بازرسی‌ها نیز بیان کرد: بازرسی از بازار باید توسط خود مردم انجام شود به این معنا که بازرسی‌ها باید مردمی و ثبات نسبی قیمت بر بازار ایجاد گردد.

آزادسازی معادن حبس شده ظرف سه ماه آینده

رزم حسینی اعلام کرد: ظرف سه ماه آینده معادن حبس شده آزاد می‌شوند که ظرفیت جدید برای اشتغال و توسعه کشور است.

درصدد حذف بخشنامه‌های زائد و رفع موانع و بروکراسی ها هستیم

وی از تفویض اختیارات لازم به استان‌ها خبر داد و گفت: درصدد حذف بخشنامه‌های زائد و رفع موانع و بروکراسی های سخت اداری هستیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در بخش دیگری از این نشست از استاندار و رئیس سازمان صمت فارس خواست تا پیگیر موارد مطروحه در این جلسه باشند.

۶۹ هزار میلیارد تومان جواز تاسیس در فارس صادر شده است

رزم حسینی با اعلام اینکه اتفاقات خوبی در فارس در حال رخ دادن است، گفت: ۶۹ هزار میلیارد تومان جواز تاسیس صادر شده است که شامل ۳۲۵۵ پروژه و نشانگر ظرفیت‌های خوبی است که اگر فضای استان به سمت جذب سرمایه‌گذاری برود، این رقم نیز بالاتر خواهد رفت.

فارس رتبه ۴ بیشترین میزان سپرده‌های بانکی را دارد

وی با اعلام اینکه فارس رتبه ۴ سپرده های بانکی را دارد، گفت: خلق ثروت در این استان بی‌نظیر است و باید در دست در دست هم دهیم و با وحدت و همدلی و همزبانی توسعه را بیشتر کنیم.

وزیر صمت در پایان بیان کرد: تاریخ ایران در فارس دارای شناسنامه بوده و این استان در حوزه معدن، کشاورزی، گردشگری، صنعت جزو رتبه‌های برتر است.

گفتنی است در این جلسه جمعی از فعالان اقتصادی به بیان مهمترین دغدغه‌های خود پرداختند و همچنین مشکلات و مسائل ۱۶ واحد تولیدی در قالب کارگروه و تسهیل و رفع موانع تولید مورد بررسی و پیگیری قرار گرفت و وزیر صنعت، معدن و تجارت دستورات لازم را برای حل مشکلات آنها صادر کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha