کد خبر: تغذیه-و-استراحت-دو-رکن-اصلی-در-درمان-کرو
۲۵ مرداد ۱۳۹۹، ۱۲:۵۲

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از وبدا،استاد دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه کودکان طی سال، ۶ تا ۸ بار  ممکن است دچار عفونت تنفسی شوند  که از سرما خوردگی معمولی تا بیماریهای حاد تنفسی را شامل می شود، گفت:   تب و لرز شدید، تنگی نفس ،  اسهال ، استفراغ ، ضعف سیستم ایمنی بدن ، از جمله علایم بیماری های حاد تنفسی از جمله آنفولانزا و کرونا است.

عضو هیات علمی گروه کودکان دانشگاه  علوم پزشکی مشهد تصریح کرد: کودکان در چنین شرایطی به دلیل ضعف شدید بیماری امکان رفتن به مدرسه و مهدکودک را ندارند و در منزل باید ضمن استراحت کافی از رژیم غذایی حاوی مایعات فراوان بهره بگیرند.

دکترحامدی با اشاره به اینکه در شرایط کرونایی ضمن آموزش نکات بهداشتی به کودکان باید آنها را از اخبار نگران کننده دور کرد، گفت: کنترل و مدیریت بیماری کرونا به شرط همکاری مردم آسان است بنابراین رعایت فاصله گذاری اجتماعی واستفاده از ماسک و رعایت نکات بهداشتی برای کنترل این بیماری ضروری است.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ابراز کرد: بسیاری از کودکان و عموم مردم می توانند ناقل بیماری باشند اما هیچ علامتی نداشته باشند بنابراین نکات بهداشتی تحت هر شرایطی ضروری است.

فوق تخصص بیماریهای عفونی کودکان عنوان کرد: از ابتدای تولد یک نوزاد می تواند به کرونا مبتلا شود از همین رو والدین و به خصوص مادران باید نکات بهداشتی را رعایت کنند و در صورتی که مبتلا به کرونا است تا زمان بهبودی کامل، باید با ماسک به فرزندش شیر دهد و در صورتی که مادر ضعف زیادی بخاطر بیماری دارد یا خدای نکرده در بیمارستان بستری است استفاده از شیر خشک مانعی ندارد.

وی تاکید کرد: ماسک زدن برای کودکان زیر ۲ سال واجب نیست اما از ابتدای یکسال و نیم و یا دو سالگی والدین باید رعایت نکات بهداشتی را به فرزند خود بیاموزند.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ابراز کرد: هر شیرخوار شش ماه به بالا می تواند واکسن آنفولانزا را دریافت کند اما در کودکانی که بیماری زمینه ای مانند بیماریهای قلبی عروقی، کلیوی، ریوی، آسم و آلرژی باید با نظر پزشک معالج این کار انجام شود.

وی بیان کرد: کودکانی که سرماخورده هستند ویا تب دارند تا بهبودی کامل نباید واکسن انفولانزا را دریافت کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha