تعویض ۱۴هزار کیلومتر کابل مسی به خودنگهدار تا پایان سال/ کاهش مدت زمان خاموشی‌ها با هوشمندسازی مراکز اتفاقات برق

به‌گزارش گروه اقتصاد سلامتی خبرگزاری سلامت به نقل از  پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "غلامعلی رخشانی مهر" در آئین بهره‌برداری از دو پروژه ساز و كاري صنعت برق تهران که در چارچوب بيست و چهارمين هفته از پويش #هرهفته_الف_ب_ايران با حضور وزير نيرو صورت گرفت، افزود: از ابتدای امسال تا کنون پنج هزار کیلومتر شبکه کابل مسی تبدیل شده است و برنامه داریم که هر ماه یک استان را اعلام کنیم که در این خصوص، استان لرستان برای آبان ماه آماده است.

رخشانی مهر همچنین در خصوص پروژه هوشمند سازی مراکز اتفاقات برق (هما) گفت: یکی از برنامه‌های ۲۴‌گانه است که برای دو سال برنامه‌ریزی و به اجرا در آمده که در همین خصوص ۱۰۵ طرح در قالب این برنامه‌ها تعریف شده است.

وی اضافه کرد: هوشمند سازی مراکز اتفاقات برق منجر به کاهش مدت زمان خاموشی‌ها خواهد شد چرا که در قالب این برنامه می‌توان علاوه بر مدیریت تماس‌هایی که در شرایط حاد جوی رخ می‌دهد، میزان رضایت مشترکان و‌ پایش پذیری و رصد اکیپ‌های عملیاتی را بیشتر کرد.

معاون هماهنگی توزیع توانیر در خصوص توسعه ناوگان عملیاتی برق نیز گفت: با راه اندازی ناوگان موتوری، رسیدگی به خاموشی‌های تکی که بر اساس آمار ۶۰ درصد از خاموشی‌ها را شامل می‌شود، با سهولت بیشتر و سرعت افزون‌تر انجام خواهد شد.

رخشانی مهر در عین حال از راه اندازی اپلیکیشن خدمات غیرحضوری برق ایران (خدمات سبز) در آینده بسیار نزدیک خبر داد و گفت: به‌دنبال این هستیم که درب شرکت‌های توزیع برق را به صورت نمادین ببندیم و همه خدمات را به‌صورت غیر حضوری ارائه کنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha