کد خبر: تعطیلی-یک-هفته‌ای-چاره‌ساز-نیست-لغو-ب
۱۴ مهر ۱۳۹۹، ۱۵:۵۰
تعطیلی یک هفته‌ای چاره‌ساز نیست/ لغو برنامه‌های تجمعی هفته تهران به‌دلیل کرونا

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت؛ حجت نظری، سخنگوی کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران گفت: بر اساس مصوبه ستاد مقابله با کرونا در تهران برای تعطیلی یک هفته‌ای برخی فعالیت‌ها در استان تهران، برگزاری هرگونه مراسم اجتماعی، فرهنگی، مذهبی و همایش‌ها ممنوع شده است و در این راستا برنامه‌های هفته تهران نیز که قرار بود به صورت جمعی و در فضای مسقف برگزار شود، لغو شده است.

وی افزود: تعطیلی یک هفته‌ای با توجه به وضعیت تهران موثر نخواهد بود، اما هر آنچه که می‌تواند موجب کُند شدن روند ابتلای این بیماری شود را به طور دقیق رعایت می‌کنیم و البته امیدواریم که ستاد مقابله با کرونا محدودیت های بیشتری را اعمال کرده و البته به درستی نیز بر اجرای آن نظارت کند.

نظری تصریح کرد: سلامت مردم اولویت اصلی مدیریت شهری است و محدودیت اعلام شده از سوی استانداری همزمان با هفته تهران است و به همین دلیل آن بخشی از برنامه‌های هفته تهران که قرار است به صورت دسته‌جمعی در فضاهای محصور برگزار شود، لغو خواهد شد.

عضو شورای شهر تهران بیان داشت:پیش بینی برنامه های مجازی را نیز برای کرونا کرده بودیم. بنده در چندین جلسه کمیسیون که در مورد روز و هفته تهران برگزار شد تاکید کردم که باید برنامه هایمان را به سمت فضای مجازی نیز پیش ببریم چرا که با توجه به وضعیت کرونا معلوم نیست که چه اتفاقی رخ خواهد داد.

نظری گفت: به همین  دلیل هم تلاش می‌شود برنامه‌ها به صورت مجازی و چند برنامه دیگر نیز بدون حضور فیریکی و تجمع برگزار شود. کمیسیون فرهنگی و اجتماعی پیگیر است تا برگزاری برنامه‌های متنوعی که در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی و ورزشی پیش‌بینی کرده بود، به صورت دیگری دنبال کند.

وی افزود: در حوزه ورزشی بنا داشتیم برنامه‌ای را در زورخانه باغ موزه قصر جهت ارزش‌ نهادن به ورزش باستانی و سنتی و تقدیر از پیشکسوتان این حوزه و تجلیل از قهرمانان وزنه‌برداری برگزار کنیم و پای خاطرات و حرف‌های این ورزشکاران بنشینیم که لغو شد، چند برنامه دیگر نیز از جمله در مرکز تهران لغو شده است.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران اظهار داشت: البته در فضای مجازی فعالیت‌هایی در حوزه تهران طراحی شده که تلاش می‌کنیم پویاتر و جدی‌تر آن را دنبال کنیم. پویش از «تهران بگو» با هشتگ از تهران بگو طراحی شده است که در آن شهروندان روایت‌های خود را از تهران بیان می‌کنند و این اولین بار است که بناست شهر از سوی خود شهروندانش و بدون سانسور روایت شود.

نظری ادامه داد: گزارشی دقیق از اعتبارات این حوزه که در مناطق شهرداری و سازمان‌های حوزه فرهنگی شهرداری انجام شده است، احصا و به صورت دقیق مورد بررسی قرار می‌گیرد که با توجه به تعطیلی برخی برنامه‌ها و تاکید بر برگزاری آن در فضای مجازی، باید این هزینه‌ها کاهش داشته باشد. البته بر نحوه هزینه کرد برنامه‌های تهران نظارت جدی خواهیم داشت و شهرداری را ملزم به گزارش‌دهی دقیق در این رابطه خواهیم کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha