کد خبر: تعطیلی-یک-نانوایی-در-فراشبند-به-‌دلیل
۱۸ اسفند ۱۳۹۹، ۱۴:۴۷

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از  روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان فراشبند، «اکبر نوربخش» گفت: با توجه به روزهای پایانی سال، اقدامات مناسبی در زمینه پیشگیری از شیوع کروناویروس از سوی بازرسان بهداشتی انجام شده و نظارت های بهداشتی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی با حساسیت بیشتری در حال انجام است.

او با اشاره به شیوع کرونای انگلیسی در کشور، بر استفاده همزمان از دو ماسک برای مقابله با این نوع ویروس جهش یافته تاکید کرد و افزود: با پایبندی به دستورالعمل های بهداشتی، استفاده از ماسک و حفظ فاصله فیزیکی می توانیم از شیوع نوع جهش یافته کرونا و مرگ و میر ناشی از آن جلوگیری کنیم.

رئیس مرکز بهداشت فراشبند با تاکید بر برخورد قانونی با واحدهای صنفی که سلامتی مردم را تهدید کنند، اضافه کرد: در برنامه تشدید نظارت های بهداشتی بهداشت محیط، واحدهای صنفی تهدیدکننده سلامت عمومی تعطیل و به مراجع قضایی معرفی می شوند.

نوربخش، شلوغی‌ ها و تجمع مردم در بازار برای خرید شب عید را یکی از عوامل شیوع بیماری کووید۱۹ دانست و از شهروندان خواست برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و کنترل همه ‌گیری آن و حفظ سلامت خود، خرید شب عید را فراموش و از حضور و تجمع در بازار پرهیز کنند.

او، عادی انگاری، حضور در آیین های عروسی و عزا و دورهمی های خانوادگی، سهل انگاری در استفاده از ماسک و رعایت نکردن فاصله فیزیکی را موجب افزایش آمار موارد مثبت کرونا در این شهرستان عنوان کرد و افزود: با شیوع نوع جهش یافته کرونا، پروتکل های بهداشتی و روند فاصله گذاری فیزیکی باید بهتر انجام شود تا بتوانیم برای قطع زنجیره انتقال این ویروس گام برداریم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha