کد خبر: تعطیلی-خدمات-رسانی-مترو-براساس-تصمیما
۲۴ اسفند ۱۳۹۸، ۱۷:۱۱

به گزارش خبرنگار شهری طبنا (خبرگزاری سلامت) فرنوش نوبخت عصر امروز در نشست خبری مجازی خود با اشاره به اقدامات این شرکت در خصوص کرونا ویروس، اظهار داشت: تمامی ایستگاه‌های فعال مترو در روز و شب و قطارها در هنگام شب و بعد از پایان سرویس دهی به صورت اساسی ضدعفونی می‌شوند.

وی با بیان اینکه برای تامین ماسک و دستکش پرسنل و راهبران مترو با مشکلات زیادی مواجه هستیم، افزود: معمولا برای ضدعفونی کردن ایستگاه‌ها و قطارها از وایتکس و الکل استفاده می‌کنیم که مشکلی در تامین این اقلام نداریم و حتی از همکاران‌مان در آتش نشانی درخواست کردیم که در خصوص ضدعفونی کردن فضای بیرونی مترو به ما کمک کنند.

مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران با تاکید بر اینکه کاهش شدید مسافر باعث شده که درآمدها نیز به شدت کاهش یابد، گفت: با محدودیت‌های مالی مواجه شدیم به گونه‌ای که نمی‌توانیم هزینه‌های پیمانکاری مترو را که پیش از این خودمان تقبل می‌کردیم را پرداخت کرده و در این مورد دچار مضیقه شده‌ایم.

نوبخت با اشاره به اقداماتی که در راستای آموزش شهروندان انجام شده، تصریح کرد: بنرهایی داخل قطارها نصب شده و فیلم‌های آموزشی نیز از تلویزیون داخل قطارها و ایستگاه‌ها پخش می شود.

وی در ادامه با بیان اینکه از روز اول شیوع کرونا ویروس فروش بلیت‌های تک سفره را ممنوع کردیم ، تاکید کرد: هواسازهای داخل ایستگاه‌ها هم به منظور تهویه بیشتر فعال‌تر شده است.

مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران با اشاره به موضوعات مطرح شده در خصوص تعطیلی خدمات رسانی مترو در روزهای آتی، گفت: تابع نظرات و تصمیمات نهادهای بالادستی هستیم اما از این اقدام استقبال می‌کنیم چرا که معتقدیم اگر به سمت عدم ارایه خدمات در حوزه حمل و نقل عمومی همچون مترو برویم جلوی بخش زیادی از جابجایی‌های درون شهری گرفته می‌شود.

نوبخت ادامه داد: در این زمینه پروتکل‌های مشخصی داریم و اگر به ما ابلاغ شود آنرا اجرایی می‌کنیم.

وی با اشاره به ممنوعیت فعالیت دستفروشان در مترو عنوان کرد: حضور دستفروشان در مترو پس از شیوع کرونا به شدت کاهش یافته به گونه‌ای که در ایستگاه‌ها دستفروشی نداریم.

به گفته مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران هنوز در داخل قطارها برخی دستفروشان فعالیت می کنند اما به دلیل تعداد قطار و برنامه منسجم حرکت قطارها امکان کنترل آنها را نداریم.

نوبخت به موضوع افزایش سرفاصله حرکت قطارها اشاره کرد و گفت: سرفاصله حرکت قطارها در این مدت افزایش پیدا نکرده اما از آنجایی که ما باید توان خود را برای سال آینده ارتقاء دهیم کم کم در صدد آن هستیم که سرفاصله‌ها افزایش یابد چرا که تعداد مسافران نیز کاهش یافته است و باید برای فعالیت‌های بعدی نیز آماده باشیم.

وی در خصوص فروش داروی ضد کرونا در یکی از غرفه‌های مترو در شهر ری تاکید کرد: ما مجوز چنین کاری را ندادیم و این حرکت توسط یک پایگاه انجام شده و بلافاصله پس از مشاهده سریعا اقدام کرده و جلوی فعالیت‌شان را گرفتیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha