کد خبر: تعداد-مستمری-بگیران-تأمین-اجتماعی-در-ا
۲۸ بهمن ۱۳۹۹، ۱۲:۴۸

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت  اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، سعید بشر خواه از راه اندازی و افتتاح سامانه ۳۰۷۰ تأمین اجتماعی خبر داد و اطهار کرد: با به کارگیری و ارائه خدمات غیر حضوری و الکترونیک این سامانه از ترافیک کاری و ازدحام شهروندان جلوگیری شده و کیفیت ارائه خدمات بیمه شدگان افزایش خواهد یافت.

وی با بیان اینکه با به کارگیری سامانه ۳۰۷۰ تأمین اجتماعی از ۷۰ میلیون بار مراجعه افراد شمول و بیمه شدگان در استان جلوگیری می‌شود افزود: با توجه با شیوع ویروس کرونا و ضرورت رعایت فاصله گذاری‌های اجتماعی در مکان‌های پرتردد، علاوه بر حفظ سلامت شهروندان، تعدد مراجعه یا طولانی شدن روند انجام امور اداری کاهش می‌یابد.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان اردبیل به آغاز عملیات برنامه ریزی و راه اندازی این سامانه نیز اشاره کرد و گفت: طرح ۳۰۷۰ سازمان تأمین اجتماعی از ۱۵ آبان ۹۹ آغاز شده و ۳۰ خدمت تأمین اجتماعی را که ملزم به حضور مکرر بیمه شدگان به دفاتر و یا کارگزاری‌ها می‌شود را پوشش می‌دهد.

بشرخواه با اشاره به اینکه دریافت خدمات توسط سامانه ۳۰۷۰ تأمین اجتماعی ملزم به ثبت نام و دریافت کد کاربری می‌باشد بیان کرد: کلیه بیمه شدگان، مستمری بگیران و کار فر مایان باید در سامانه www.eservices.tamin.ir ثبت نام و پس از معین کردن نوع دریافت خدمات خود کد کاربری را دریافت کنند و این کد مختص به هر شخص و در راستای ارائه خدمت و تسریع در انجام امور خواهد بود.

وی اولویت سازمان را راه اندازی رسمی این سایت در کمترین زمان ممکن عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه این سامانه به سایر ادارات و یا نهادها نظیر ثبت و احوال متصل خواهد بود ضروری است تا برخی مراحل سخت افزاری یا پشتیبانی سایت انجام گیرد و به تدریج بیمه شدگان تأمین اجتماعی از خدمات آن استفاده کنند.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان اردبیل از حذف دفترچه‌های تأمین اجتماعی از اول اسفند ماه سال جاری خبر داد و افزود: اکنون شاهد انجام فرآیند صدور نسخه‌های الکترونیکی هستیم که با موفقیت روند خود را طی می‌کند و با ادامه این نسخه‌ها شاهد حذف دفترچه‌های کاغذی تأمین اجتماعی و صرفه جویی ۲ میلیارد تومانی در هزینه صدور خواهیم بود.

بشرخواه تصریح کرد: بیمه شدگان می‌توانند جهت دریافت نسخه و یا اطلاعات نسخه الکترونیکی صادر شده کد ملی یا شماره شناسنامه خود را اعلام کرده و احراز هویت شوند و در مرحله بعد ضروری است تا نوع مراجعه خود را که در ۳ دسته تبعی، اصلی و تبعی - اصلی است مشخص نمایند.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان اردبیل با اشاره به اینکه کلیه پزشکان اعم از طرف قرارداد با سازمان یا بدون قرارداد می‌توانند از روش صدور نسخه الکترونیکی استفاده کنند گفت: پزشکان می‌توانند با مراجعه به سامانه eptamin.ir نسخه الکترونیکی را صادر و کد پیگیری را برای مراجعه به سایر مراکز درمانی و داروخانه‌ها به بیماران اعلام نمایند.

وی از صدور کد ویژه برای بیماران خاص در نسخه‌های الکترونیکی خبر داد و افزود: با شناسایی بیماران خاص توسط کد صادر شده، این بیماران می‌توانند از خدمات ویژه بیمه شدگان تأمین اجتماعی استفاده کنند.

بشرخواه تصریح کرد: صدور نسخه الکترونیکی برای بیماران ام. اس یا سرطانی اجباری بوده و نوزادان تازه متولد شده نیز تا زمان تشکیل پرونده و صدور کد مشخص بیمه می‌توانند تا یک ماه از خدمات دفترچه والدین خود استفاده کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha