کد خبر: تعداد-بستری‌های-روزانه-استان-به-۱۰۰-ن
۳ آذر ۱۳۹۹، ۱۱:۱۷
تعداد بستری‌های روزانه استان به ۱۰۰ نفر رسیده است

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور؛ فتح الله حقیقی در ستاد مقابله با کرونا ویروس استان گفت: طی چند هفته گذشته تعداد مبتلایان به کرونا و فوتی‌ها بر اثر این ویروس در کشور و استان افزایش داشته بطوریکه ۷۵۰ تخت بیمارستانی استان توسط مبتلایان به کووید ۱۹ اِشغال شده است.

وی با تاکید بر اینکه اگر بی‌توجهی به شیوه نامه های بهداشتی ادامه داشته باشد شاهد افزایش تعداد مبتلایان خواهیم بود افزود: اعمال محدودیت‌ها از هفته آینده بدین منظور است که وضعیت موجو بهبود یابد و ما انتظار داریم آحاد جامعه به وظایف خود در مقابله با کرونا ویروس عمل کنند.

رئیس ستاد مقابله با کرونا در استان با بیان اینکه هر زمانی رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در جامعه مناسب نبوده آمار مبتلایان نیز رو به فزونی گذاشته است افزود: نمونه آن شهرستان خرم دره بود که جز ۴۱ شهرستان پر خطر اعلام شد اما در مدت زمان کوتاهی که مردم رعایت اصول بهداشتی را آغاز کردند شاهد کاهش شیب ابتلا به کرونا ویروس هستیم.

استاندار زنجان تعداد تخت‌های بیمارستانی استان را ۲۰۰۰ تخت عنوان کرد و گفت: در حال حاضر ۷۵۰ تخت توسط بیماران کرونایی اشغال شده و روزانه نیز ۱۰۰ نفر به این ویروس مبتلا می شوند و اگر این محدودیت‌ها اعمال نشود و مردم رعایت نکنند آمارها بیش از این خواهد شد.

از شنبه فقط صنوف ضروری مجاز به فعالیت هستند.

استاندار زنجان در ستاد مقابله با کرونا ویروس استان گفت: همه صنوف موظف به رعایت بخشنامه‌های ستاد کرونا هستند و اگر واحدی رعایت نکرد بعنوان مجرم محسوب می‌شود و برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

رئیس ستاد مقابله با کرونا ویروس استان همچنین یادآور شد: در روزهایی که محدودیت‌ها اعمال می شود ستاد تنظیم بازار باید با قوت وضعیت بازار و تامین اقلام ضروری مردم را رصد و نظارت کند و مردم بدانند مایحتاج مورد نیاز آنها به اندازه کافی در انبارها موجود و ذخیره شده است.

حقیقی درباره نحوه فعالیت بانک‌ها و ادارات نیز گفت: فعالیت بانک‌ها در قالب خدمات درون بانکی است و ادارات نیز تا فردا باید نحوه حضور کارکنان خود را از اول تا ۱۵ آذر مشخص کنند.

او در زمینه امکان دورکاری کارکنان ادارات نیز افزود: اولویت دورکاری با افراد بالای ۶۰ سال، کسانی که بیماری زمینه ای دارند، همسران کارکنانی که در خط مقدم مقابله با کرونا هستند می‌باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha