کد خبر: تعامل-کمیسیون-اجتماعی-با-وزارت-اطلاعا
۴ مرداد ۱۳۹۹، ۱۰:۱۹

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری سلامت به نقل از خانه ملت،مهدی عیسی‌زاده با ارزیابی مثبت از نشستی که کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی هفته گذشته با وزیر اطلاعات داشته است در بیان نتایج آن، گفت: این کمیسیون نشست مفصلی با وزیر اطلاعات پیرامون بررسی آسیب‌های اجتماعی برگزار کرده و تمام مسیرهایی که این آسیب‌ها اعم از طلاق، اعتیاد، کودکان کار، حاشیه‌نشینی و... در آنها اتفاق می‌افتد را مورد بررسی قرار داد.

برخی با اظهارنظرهای خلاف واقع در فضای مجازی در سطح جامعه بی‌نظمی ایجاد می‌کند

نماینده مردم میاندوآب، شاهین دژ و تکاب در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در این نشست فعالیت گروه‌هایی در فضای مجازی و آسیب‌های ناشی از آنها یکی دیگر از موضوعاتی بود که در حوزه آسیب‌های اجتماعی مورد بررسی قرار گرفت، چرا که در برخی از آنها، جوانان از روی ناآگاهی به انحراف می‌روند و با اظهارنظرهای خلاف واقع در زمین دشمنان بازی می‌کنند.

وی تصریح کرد: این افراد بدون اینکه از خلافی که مرتکب شده‌اند، آگاه باشند با ارائه مطالبی در فضای مجازی باعث هنجارشکنی می‌شوند یا با ایجاد تردید در جوانان در سطح جامعه بی‌نظمی ایجاد می‌کنند.

برگزاری جلسات مستمری بین کمیسیون اجتماعی با وزارت اطلاعات جهت رفع آسیب‌های اجتماعی

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، تاکید کرد: در این نشست راهکارهایی جهت مقابله با گسترش آسیب‌های اجتماعی ناشی از فعالیت افراد هنجارشکن در فضای مجازی ارائه شد و قرار بر این شد که بخشی از آن را کمیسیون اجتماعی و بخشی را هم وزارت اطلاعات پیگیری کنند و جلسات مستمری هم در این رابطه با معاونت اجتماعی وزارت اطلاعات برگزار کنیم تا بتوانیم پیشنهادات مطرح شده را از قالب شعار به واقعیت تبدیل کنیم.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: اگر نیاز باشد بخشی از این راهکارهای ارائه شده تبدیل به قانون شوند کمیسیون اجتماعی مجلس این آمادگی را دارد که قبل از 6 ماه مدت زمانی که برای پیگیری این موضوع تا حصول نتیجه تعیین شده است، اقدامات لازم را در این خصوص انجام دهد. هر چند ضرورت رفع آسیب‌های اجتماعی در قانون برنامه ششم توسعه هم مورد تاکید قرار گرفته بود، اما ردیف اعتباری در بودجه سنواتی برای آن تعیین نشده که تحقق آن را در این مجلس پیگیری می‌کنیم تا مسیر را برای فعالیت دستگاه‌های مربوطه در این حوزه هموار کنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha