کد خبر: تصویب-برنامه-توسعه-استراتژیک-5-ساله-توس
۲۵ اسفند ۱۳۹۹، ۷:۰۰
تصویب برنامه توسعه استراتژیک 5 ساله توسط نشست IOC
به گزارش گروه ورزش خبرگزاری سلامت به نقل از روابط عمومی کمیته ملی المپیک با تصویب برنامه استراتژیک Agenda 2020+5  توسط نشست کمیته بین المللی المپیک به اتفاق آراء قرار است جهت گیری IOC در چهار سال آتی ریاست توماس باخ را شکل دهد. اعضای IOC در یکصدو هفتاد و سومین نشست خود بسته 15 توصیه ای را مورد تایید قراردادند.
این رأی گیری پس از بحث و گفتگوی نزدیک به شش ساعته در مورد هر یک از دستورالعمل های ارائه شده در این طرح، جانشین طرح المپیک 2020، که توسط باخ و هیئت اجرایی ابداع شد ، صورت پذیرفت. برنامه استراتژیک مزبور موضوعاتی مانند تقویم جهانی ورزش ، ارتباط IOC با ورزشهای الکترونیک ، حضور ورزشکاران، برابری جنسیتی و حقوق بشر را در خود گنجانده است. IOC امیدوار است که "نقشه راه" استراتژیک جدید خود باعث بهبود المپیک شود، شهرتی که حتی به زعم باخ به دلیل مجموعه ای از فساد و رسوایی های دوپینگ در سال های اخیر تکان خورده است. برنامه توسعه استراتژیک IOC بر پنج حوزه تمرکز دارد که شامل همبستگی، دیجیتالی سازی، پایداری، اعتبار و انعطاف پذیری اقتصادی و مالی می شود.
رئیس کمیته بین المللی المپیک در این خصوص گفت: " بحران ویروس کرونا جهان را بصورت اساسی تغییر داده است. دنیا هرگز مانند گذشته نخواهد بود. حتی اگر سرانجام از این بحران سلامت عبور کنیم، با عواقب گسترده اجتماعی، مالی، اقتصادی و سیاسی روبرو خواهیم شد. به عنوان رهبران جنبش المپیک ، باید خود را برای این دنیای جدید آماده کنیم. برای شکل دادن به آینده خود ، ما نیاز به چشم انداز چگونگی شکل گیری این جهان جدید داریم. دستور العمل المپیک Agenda 2020+5 به عنوان چشم انداز ما برای آینده جنبش المپیک این زمینه های اساسی را هدف قرار می دهد". گفتنی است، بسیاری از توصیه ها مشابه اظهارات پیشین IOC است که به نظر می رسد در آینده شریک برگزاری بازی ها خواهند بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha