کد خبر: تصمیم-دیر-دولت-برای-تعطیلی-کشور-به-رقم
۲۶ آبان ۱۳۹۹، ۱۷:۱۶
تصمیم دیر دولت برای تعطیلی کشور!

دکتر زهرا عبدی متخصص بیماری‌های عفونی و گرمسیری در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت با اشاره به تاثیر تعطیلی کامل کشور در کاهش روند آمار فوتی ها و مبتلایان به کووید ۱۹، اظهار داشت: تعطیلی اگر به صورت درست اجرایی شود بی شک در روند کاهش آمارها تاثیرگذار خواهد بود.

وی افزود: معتقدم اگر اقدامات در خصوص تعطیلاتی ها زودتر انجام شده بود، صد در صد ما به این آماری که امروز مشاهده می کنیم، نمی رسیدیم.

 آمارها افزایش پیدا می کند

متخصص بیماری‌های عفونی و گرمسیری با تاکید بر اینکه در کشور بسیار دیر در خصوص پیشگیری ها تصمیم گیری می شود، گفت: در حال حاضر شاهد بالا بودن آمارها هستیم و تعطیلات می تواند پیشگیری بسیار موثری در کاهش آمار مبتلایان و فوتی های کووید 19 باشد.

دکتر عبدی ادامه با اشاره به اینکه هر پیشگیری اگر به درستی انجام شود می‌تواند در کاهش آمارها موثر باشد، بیان داشت: همچنین اگر مردم پروتکل های بهداشتی را رعایت ‌کنند و در کنار تعطیلات، آموزش هایی هم به مردم داده شود، زنجیره انتقال بیماری کمتر خواهد شد.

وی ادامه داد: هرچه انتقال بیماری کمتر شود، تعداد مبتلایان بستری در بیمارستان ها هم کاهش پیدا خواهد کرد و در نتیجه آمار فوتی ها نیز پایین میاید.

استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به مباحث مطرح شده از سوی محسن هاشمی رییس شورای شهر تهران در مورد افزایش تعداد فوتی ها به هزار نفر در روز در هفته های آینده، گفت: در حال حاضر آمارها روند افزایشی دارد به همین دلیل احتمال اینکه در طی روزها و هفته آینده شاهد بالارفتن آمار مبتلایان و فوتی ها هم باشیم، وجود دارد.

دکتر عبدی تاکید کرد: بالا بودن آمارها باعث شده که در خصوص تعطیلات تصمیم گیری شود؛ مسوولان متوجه شده اند که اگر تعطیلی اجرایی نشود همچنان آمار بالا خواهد رفت و به احتمال زیاد به رقم هزار نفر در روز هم خواهیم رسید.

وی بیان کرد: این آمارهای بالای 480 نفری اینکه ضریبی هم دارد یا خیر را تنها مسوولان آمار در وزارت بهداشت و درمان می دانند چراکه این آمار و اطلاعات را آنها جمع آوری می کنند.

به گفته متخصص بیماری‌های عفونی و گرمسیری بر اساس اطلاعات به دست آمده تا یک تا دو هفته آینده، روند آمارها پیشرونده خواهد بود و آمارها بسیار بالاتر از این ارقام فعلی خواهد رفت؛ اطلاعات جمع آوری شده در دولت باعث شده که تصمیم گیری در مورد تعطیلات انجام شود تا بتوانند آماری که حدس می زنند در آینده با آن روبه رو خواهند شد را کاهش دهند.

دکتر عبدی افزود: باید زودتر از اینها از سوی دولت در مورد تعطیلی‌ها تصمیم‌گیری می شد تا این زنجیره قطع شود. در بسیاری از کشورها با تعطیلی توانسته اند آمار مبتلایان را کاهش دهند و در زمینه پیشگیری موفق عمل کنند.

گفت‌وگو: مینا افسریان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha