کد خبر: تصمیم-به-فرزند-آوری-در-شرایط-کرونا-هیچ-م
۱۵ بهمن ۱۳۹۹، ۹:۲۰

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از وبدا،دکتر احمدیان با اشاره به اینکه در هفته ارتقاء آگاهی در مورد بارداری فعالیت مراکز بهداشت بر دو رکن اصلی استوار است، عنوان کرد: رکن اول در جهت اطمینان بخشی به افرادی است که از فرزند آوری در شرایط کرونا واهمه دارند و رکن دوم این موضوع که مادران باردار باید نسبت به سایرین ملاحظات اجتماعی بیشتری را رعایت کنند.

وی با بیان اینکه برخی از خانواده ها به دلیل ترس از ابتلا مادر باردار به کرونا و انتقال آن به جنین و یا نوزاد در ایام کرونا از فرزند آوری پرهیز می کنند، عنوان کرد: افرادی که قصد فرزند آوری دارند می توانند به مراکز بهداشت پاک مراجعه کنند و در آنجا خدمات مراقبتی و آموزش های لازم را دریافت کنند .

دکتر احمدیان با اشاره به اینکه برخی از مادران نیز نگران آلوده بودن بیمارستانها در ایام کرونا هستند ، اظهار کرد: در بیمارستانها نیز شرایط ویژه ای برای مادران باردار در نظر گرفته می شود و مادر باردار کرونایی در شرایط ایزوله و به دور از سایرین نگهداری ومراقبت می شود؛ بنابراین ترس خانواده ها از فرزند آوری به دلیل لزوم مراجعه به مراکز بهداشتی و درمانی مرتفع می شود .

وی با تاکید براینکه مادران باردار باید یکسری توصیه های بهداشتی را رعایت کنند تا بارداری سالم و راحتی داشته باشند، گفت: استفاده از ماسک، پرهیز از حضور در مجامع پر ازدحام و شلوغ ، شستشوی مداوم دست ها و استفاده از مواد ضد عفونی کننده دست برای مادران باردار به دلیل شرایط جسمانی از اهمیت بالایی برخوردار است.

مدیر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس دانشگاه علوم پزشکی مشهد عنوان کرد: حدود 48  هزار مادر باردار در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستند که هر دو هفته یکبار غربالگری تلفنی از این افراد انجام می شود و در خصوص علایم کرونا به این افراد اموزش های لازم ارایه می شود.

وی گفت: در صورت وجود علایم بیماری در مادر باردار به درب منزل مادر باردار مراجعه و شرایط وی بررسی می شود.

دکتر احمدیان بیان کرد: در نظر گرفتن بسته حمایتی برای مادران بارداری که نیاز مالی دارند نیز در طرح شهید سلیمانی دیده شده که می تواند کمکی به تغذیه سالم مادر باردار داشته باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha