کد خبر: تصفیه‌خانه-فاضلاب-اژیه-اصفهان-یک-ماه
۲۹ شهریور ۱۳۹۹، ۱۳:۵۱
تصفیه‌خانه فاضلاب "اژیه" اصفهان یک ماه دیگر به بهره‌برداری می‌رسد

به‌گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از  پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، مدیر آبفای جلگه با اشاره به پیشرفت 98 درصدی تصفیه‌خانه فاضلاب شهرستان اژیه گفت: بیش از 18 میلیارد تومان برای اجرای تاسیسات فاضلاب در این شهرستان هزینه شده و این رقم از اعتبارات عمرانی و جاری تامین شده است.

"محمدعلی عباسی" افزود: در سال 96 اجرای شبکه جمع‌آوری و احداث تصفیه‌خانه فاضلاب در شهرستان اژیه در دستور کار قرار گرفت و هم اکنون 22 کیلومتر از شبکه فاضلاب شهر اژیه اجرا شده و تنها 8 کیلومتر دیگر باقی مانده تا اجرای شبکه فاضلاب این شهر تکمیل گردد.

وی اجرای تاسیسات فاضلاب در این شهرستان را ضروری دانست و عنوان کرد: عمق آب‌های زیرزمینی در شهر اژیه بسیار کم است به طوری‌که با حفر کمتر از دو متر آب در دسترس است، چرا که جنس زمین در این منطقه به گونه‌ای است که آب جذب نمی‌شود و مردم مجبور هستند برای دفع فاضلاب حداقل هر ماه چاه‌های فاضلاب را تخلیه کنند که برای آنها بسیار هزینه‌بر است.

مدیر آبفای جلگه ادامه داد: جلوگیری از آلودگی آب‌های زیرزمینی و سطحی، ارتقای بهداشت و سلامت عمومی مردم، جلوگیری از بوی نامطبوع و استفاده مجدد از آب، از مزیت‌های اجرای کامل طرح‌های فاضلاب شهری است.

عباسی افزود: در مناطق کویری به‌ویژه در شهرستان اژیه که در شرق استان قرار دارد کمبود آب به شدت احساس می‌شود و یکی از زیرساخت‌های توسعه با توجه به صنعتی بودن استان بحث آب است و صنایع به میزان معینی نیاز به آب دارند که در نتیجه قرار است پساب حاصل از تصفیه فاضلاب عمدتا به صنایع اختصاص یابد.

مدیر آبفای جلگه اظهار داشت: اجرای پروژه‌های فاضلاب پرهزینه است و با اعتبارات دولتی شاید حدود ۳۰ تا ۴۰ سال طول بکشد تا طرح به طور کامل اجرا شود، اما با این وجود طی دو سال اجرای تاسیسات فاضلاب در شهرستان اژیه با اعتبارات جاری و عمرانی به منظور خدمات رسانی بهتر به مردم عملیاتی شد.

عباسی پیرامون روش تصفیه در تصفیه‌خانه فاضلاب شهر اژیه توضیح داد: روش تصفیه در این تصفیه خانه به صورت لجن فعال با حذف ازت و فسفر A2O است که یکی از پیشرفته‌ترین روش‌های تصفیه در دنیا محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: ظرفیت تصفیه ۷۲۰ مترمکعب در روز است و پساب تولیدی مطابق با استاندارد تعریف شده از سوی نهادهای ذی‌صلاح است و با اجرای تاسیسات فاضلاب در این شهرستان بیش از ۵ هزار نفر تحت پوشش شبکه فاضلاب قرار می‌گیرند.

شهر اژیه در 75 کیلومتری شرق شهر اصفهان در بخش جلگه قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha