کد خبر: تشکیل-کمیته-نحوه-برخورد-با-تخلفات-عرضه
۱۲ تیر ۱۴۰۰، ۱۲:۱۱
تشکیل کمیته نحوه برخورد با تخلفات عرضه اینترنتی محصولات سلامت محور
به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت به نقل از وبدا، دکتر رسول ملکوتی با اشاره به افزایش تخلفات (مصادیق مجرمانه) عرضه اینترنتی محصولات سلامت محور، اظهار کرد: با توجه به گستردگی موضوعات و لزوم سرعت عمل و دقت نظر در نظارت و پایش، فرایند برخورد با تخلفات طراحی شده است.
وی افزود: با معرفی نمایندگان ادارات تخصصی و هماهنگی با دادستانی کل کشور به منظور دسترسی به سامانه رصد و اظهار نظر که منتج به دسترسی اعضاء مجاز، به مبادی ذکر شده، موضوع رصد سایت ها و اظهار نظر تخصصی در مورد تخلفات آن ها در سامانه پلیس فتا به صورت روزانه در حال انجام است و به زودی نتایج آن به اطلاع عموم مردم خواهد رسید.
به گفته سرپرست دفتر بازرسی، رسیدگی به شکایات سازمان غذا و دارو موارد تخلف با همکاری دادسرای ویژه جرائم پزشکی ناحیه ۲۶ تهران در حال پیگیری است.
وی خاطرنشان کرد: واحد پالایش فضای مجازی دادستانی کل کشور، پلیس فتای ناجا، پلیس امنیت اقتصادی ناجا، معاونت فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی کشور، اداره کل دفتر پیشگیری از قاچاق کالا و ارز، معاونت غذا و دارو دانشگاههای علوم پزشکی تهران، شهید بهشتی و ایران، دفتربازرسی و رسیدگی به شکایات سازمان غذا و دارو ، اداره کل آرایشی بهداشتی، اداره کل تجهیزات و ملزومات پزشکی، اداره کل امور فرآورده های طبیعی، سنتی و مکمل، اداره انفورماتیک و امور حقوقی سازمان غذا و دارو در کمیته نحوه برخورد با تخلفات عرضه اینترنتی عضو هستند.
ملکوتی در پایان از مردم خواست اطلاعات خود را در مورد سایت هایی که اقدام به عرضه دارو و مکمل می کنند را از طریق سامانه شکایت سازمان غذا و دارو در اختیار این دفتر قرار دهند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha