کد خبر: تشکیل-کارگروه-ملی-مدیریت-تالاب-ها-با-مو
۲۳ فروردین ۱۴۰۰، ۱۳:۵۴
تشکیل کارگروه ملی مدیریت تالاب ها با موضوع دریاچه نمک و با محوریت قم

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور؛ بهرام سرمست استاندار قم در جلسه دریاچه نمک استان قم طی سخنانی با بیان اینکه نگاه مدیریت استان به دریاچه نمک مبتنی بر بررسی دقیق تهدیدات و فرصت های این دریاچه است اظهار کرد: مطالعات جامعی که با مدیریت سازمان مدیریت و برنامه ریزی صورت گرفته، مثبت بوده است؛ با این وجود بایستی برای تکمیل آن تلاش شود.

سرمست حفاظت از زیست بوم دریاچه نمک را ضروری دانست و گفت: طرح مطالعاتی بایستی برنامه راهبردی برای حفظ این دریاچه و احیاء آن بواسطه ی تحقق حق آبه های زیست محیطی ارائه داده و وظایف دستگاه های دولتی را مشخص کند.

مقام عالی دولت در استان قم بیان کرد: هر یک از دستگاه های دولتی باید برنامه ی اجرایی برای بهره برداری مطلوب از منابع و فرصت های دریاچه نمک ارائه کنند.

سرمست با تاکید بر تشکیل کارگروه ملی مدیریت تالاب ها با موضوع دریاچه نمک قم گفت: محوریت قم باید در بین استان های همجوار حفظ شود.

استاندار قم در بخش دیگری از سخنان خود سرمایه گذاری در حوزه ی معدنی و گردشگری دریاچه نمک را از دیگر اهداف طرح مطالعاتی دانست و خاطرنشان کرد: در حال پیگیری از دستگاه های ملی برای تحقق این هدف هستیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha